نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 17:02

زلفی گل: حوزه کشاورزی، بستر مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است

وزیر علوم گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی می‌تواند نقش مهمی را در راستای تقویت فرایند آموزش کاربردی ایفا و به توسعه و بهبودی شاخص‌های بخش کشاورزی ملاثانی، استان و کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مقامات استانی، آیین معارفه دکتر جمال فیاضی به‌ عنوان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و تجلیل از خدمات دکتر عباس عبدشاهی رئیس پیشین این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه علم اظهار کرد: علم همزاد شفافیت و صراحت است به همین دلیل در قرآن از آن به نور تعبیر شده است. در محیط‌های علمی آمد و شد مدیران هیچ تاثیری بر روابط افراد و استمرار زنجیره‌ی تولید علم و نیز تحول و نوآوری ندارد و هر مدیر جدیدی دستاوردهای فرد پیش از خود را ارج می‌نهد و سکوی تحولات بعدی قرار می‌دهد. این نکته تغییرات در حوزه علمی را با عرصه سیاسی متفاوت ساخته است.

زلفی‌گل در ادامه با تأکید بر ضرورت نوآوری و تولید علم در دانشگاه‌ها افزود: در سال‌های اخیر و به برکت انقلاب اسلامی تحولات شگرفی در عرصه تولید دانش و نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها، شاهد بهبود شاخص‌ها و جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا به‌ویژه پایگاه اسنادی جهان اسلام هستیم. البته علاوه بر این باید به سمت کاربردی کردن آموزش‌ها و نیز تکثیر مراکز دانش‌بنیان حرکت کنیم و بخش کشاوری می‌تواند میدان خوبی برای تحقق این راهبرد مهم باشد.

وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری عنوان کرد: در راستای بهبود شاخص‌ها و توجه به مقوله تولید علم، مقاله، نوآوری و پژوهش‌های کاربردی دو سامانه ایده‌ها و نیازها با نام اختصاری «نان» و سامانه ثبت طرح‌های پژوهشی راه‌اندازی و فعال شده و از سویی با تصویب آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی در صدد نهادینه‌سازی شاخص‌های مذکور هستیم.

وی افزود: توجه به منزلت و رفاه دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه راهبرد دیگر ماست تا انشاءالله در کنار توجه به شاخص‌های علمی بتوانیم با همکاری مجلس و دیگر بخش‌های دولت حقوق همکاران عزیز را ترمیم و مطالبات آنان را تأمین کنیم.

وزیر علوم بیان کرد: البته در بخش ارتباط صنعت با دانشگاه چالش‌هایی وجود دارد که نمی‌توان به طور مناسب از ظرفیت دیگر صنایع برای کارورزی و آموزش‌های تکمیلی و علمی و ارتقای دانش کاربردی دانشجویان استفاده کرد اما در بخش کشاورزی این ظرفیت وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با توجه به موقعیت جغرافیایی به‌ ویژه همسایگی کارون و وجود زمین وسیع، مرغوب و حاصلخیز می‌تواند نقش مهمی را در راستای تقویت فرایند آموزش کاربردی ایفا و به توسعه و بهبودی شاخص‌های بخش کشاورزی ملاثانی، استان و کشور کمک کند.

زلفی گل گفت:  البته شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می‌تواند در قالب چند تفاهم نامه به روند آموزش کاربردی و کارورزی دانشجویان دانشگاه ملاثانی کمک شایانی کند که امیدوارم جناب آقای دکتر فیاضی به دنبال بهره جستن از این ظرفیت و توان باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013290

مهمترین اخبار ایران و جهان: