نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 21:56

اهداء مدال در شهر تیم قهرمان سنت جدید فدراسیون بسکتبال

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: تصمیم فدراسیون بسکتبال بر این است از این پس اهداء مدال مراسم اهداء جام و مدال در شهر تیم قهرمان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد داوری امشب در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات لیگ برتر بسکتبال و جشن قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری گرگان که در مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: مسیر فدراسیون مسیر مشخصی است و همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی در خصوص تغییرات اجرا شده در تیم ملی بسکتبال بیان کرد: نگاه ما این است که بتوانیم به المپیک و مسابقات جهانی راه پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره مسابقات فصل آینده لیگ برتر، خاطرنشان کرد: در فصلی که پشت سر گذاشتیم در برنامه‌ریزی‌های کمی مشکل داشتیم و به دلیل برنامه‌های مسابقات غرب آسیا کمی ما را در برنامه‌ریزی با مشکل مواجه کرده بود.

داوری بیان کرد: انشاالله قرار شد مسوولان برگزاری مسابقات غرب آسیا جلساتی را با فدراسیون بسکتبال ایران داشته باشند تا این مشکل به حداقل ممکن برسد.

وی اضافه کرد: ما اعلام کردیم شرایط مسابقات لیگ ایران با سایر کشورها به دلیل تعداد تیم‌های شرکت کننده متفاوت است و تمام تلاش ما بر این است که لیگ آیندده لیگ منظم‌تر و بهتری باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال درباره علت برگزاری جشن قهرمانی و مراسم اهدای جام و مدال ۶ روز پس از قهرمانی شهرداری گرگان در مسابقات، تصریح کرد: ما به احترام مردم شهر گرگان که طرفداران تیم شهرداری گرگان تصمیم گرفتیم مراسم را در گرگان برگزار کنیم.

داوری بیان کرد: از این پس هم برنامه ما بر این است مراسم اهداء جام و مدال در شهر تیم قهرمان برگزار شود و این اتفاقی است که باید با نگاه مثبت به آن نگاه کرد چون اهداء جام به تیم مهمان در زمین میزبان لذت کمتری دارد.

وی در پاسخ به این سوال که شما با این عملکرد که خیلی مورد نقد قرار گرفت، سنت و رسم ورزش را می‌شکنید، گفت: سنت قشنگی است به شرطی که فرهنگش را جا بیاندازیم و بعد آن را قضاوت کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: اگر رصد کنید اتفاقاتی که در اختتامیه‌های گذشته رخ داده و تیم میهمان در شهر میزبان قهرمان شده، این تصمیم را مناسب می‌دانستید، این تصمیم با یک هدف و با برنامه کامل انجام شده است.

داوری نسبت به عدم حضور تیم کاله آمل در مراسم اختتامیه لیگ برتر بسکتبال، گفت: این مراسم قرار بود فردا برگزار شود و شاید بخاطر این تغییر زمان بندی اعضای این تیم در مراسم حاضر نشدند.

وی افزود: این یک اتفاق بسیار بزرگی برای کشور و شمال کشور است که دو تیم در این سطح در مسابقات حاضر شدند و موفقیت کسب کردند.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص علت برگزاری مسابقه فینال با روش دو برد از سه بازی، گفت: چون ما باید تا تاریخ ۸ خردادماه قهرمان مسابقات را معرفی می‌کردیم.

داوری درباره حمایت فدراسیون از شهرداری گرگان به عنوان نماینده کشور در مسابقات آسیایی، تصریح کرد: من اعتقاد دارم یکی از اتفاقات بسیار خوبی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کم کند ورزش است و ما نیز از این تیم و تمام تیم‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی درباره انتقادها به داوری این دوره از مسابقات لیگ برتر و برنامه‌ها برای ارتقاء سطح داوری داوران بسکتبال کشور، تاکید کرد: یکی از دلایل دوری داوران از میادین بین‌المللی است اما با این حال عملکرد بسیار خوبی داشتندو من دست داوران را می‌بوسم و امیدوارم امسال شرمنده داورانمان نباشیم.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1253639

مهمترین اخبار ایران و جهان: