نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 22:23

۲۵۰۰ میلیارد تومان آمادگی سرمایه گذاری در حوزه توت فرنگی کردستان

سنندج- معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آمادگی سرمایه گذاری در حوزه توت فرنگی کردستان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ذوالفقاری عصر پنجشنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری توت فرنگی کردستان در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار کرد: در سطح جهانی ۴۰۰ هزار هکتار زیر کشت توت فرنگی هستند و بیش از ۹ میلیون تن در سال توت فرنگی تولید می‌شود.

وی افزود: در کردستان قطعات زمین ریز و اراضی در شیب بوده و توان مکانیزاسیون در این استان کم است اما باید تلاش کرد که در مورد مکانیزاسیون حوزه توت فرنگی کارهای اثرگذاری صورت گیرد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: توت فرنگی کردستان روز به روز در حال ارتقای کیفیت است و باید تولید سطح آن به ۲۲ تن در هکتار افزایش یابد و نیروهای رباتیک و مکانیزه کردن مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در زمینه صنایع پسین و تولیدی نیاز به سرمایه گذاری داریم و هم اکنون ۲,۵۰۰ میلیارد تومان آمادگی سرمایه گذاری در حوزه توت فرنگی کردستان داریم.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: امیدواریم وزارت اقتصاد پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات چند ماهه برای کشاورزان توت فرنگی کار استان کردستان اختصاص دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1238439

مهمترین اخبار ایران و جهان: