نیوز سیتی!
15 آذر 1401 - 10:46

۷۲ واحد تولیدی آذربایجان‌غربی عضو سامانه جامع تجارت شدند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۷۲ واحد تولیدی در سطح استان عضو سامانه جامع تجارت شده‌اند و ۴۸ واحد دیگر نیز در حال تکمیل فرایند ثبت‌نام و اخذ شناسه هستند.

عبدالحمید سرتیپی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارت صمت در راستای ثبت واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت، 135 واحد در آذربایجان‌غربی شناسایی و به عنوان واحدهای منتخب معرفی شدند تا اقدامات مربوط به ثبت در این سامانه را انجام دهند.

وی افزود: از ابتدای آغاز فعالیت تاکنون، اقدامات و پیگیری‌های لازم در راستای ثبت‌نام این واحدها در سامانه جامع تجارت و اخذ شناسه کالا انجام شده و آموزش‌های لازم به منظور ثبت اظهار تولید و اخذ شناسه در سامانه مذکور صورت گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در سطح استان، 135 واحد تولیدی اولویت دار از سوی وزارت برای ثبت‌نام در این سامانه معرفی شده بودند که تاکنون 72 واحد موفق به ثبت نهایی و عضویت قطعی و دریافت شناسه در سامانه جامع تجارت شده‌اند.

وی ادامه داد: 48 واحد تولیدی دیگر هم در صف تکمیل فرایند ثبت‌نام در سامانه هستند که پس از پایان اقدامات نهایی شناسه آن‌ها صادر می‌شود.

سرتیپی، با اشاره به اینکه از میان 135 واحد معرفی شده از سوی وزارت صمت برای عضویت در سامانه، 15 واحد تولیدی غیرفعال هستند، گفت: با توجه به ثبت‌نام و اقدامات مربوط به طی فرایند واحدهای تولیدی فعال در سطح آذربایجان‌غربی، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، رتبه دوم این امر به استان اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: بر اساس ابلاغ وزارت صمت، تمامی فرایندهای تجاری اعم از ثبت‌ سفارش، ترخیص کالا، انبارش و حمل تنها با شناسه کالا امکان ‌پذیر است و بر همین اساس کلیه واحدهای تولیدی و اقتصادی باید در سامانه جامع تجارت عضویت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 899139

مهمترین اخبار ایران و جهان: