نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 14:13

حسینی: فضای دانشگاه باید به نفع آرمان‌ها و ارزش های مورد تاکید ملت ایران متحول شود

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با تاکید بر اینکه دولت مصمم است حوزه آموزش و فرهنگ را مورد توجه جدی قرار دهد گفت: فضای دانشگاه و حوزه آموزش کشور نیز باید به نفع آرمان‌ها و ارزش های مورد تاکید ملت ایران متحول شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه هم‌اندیشی با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان سمنان  و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود، با تسلیت ایام شهادت جانگداز بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها بر ضرورت آسیب‌شناسی حوادث اخیر تاکید کرد و گفت: دشمنان در حوزه  جنگ ترکیبی و رسانه‌ای موفق شدند بخشی از جوانان و نوجوان را تحت تاثیر قرار داده و ذهن آن‌ها را نسبت به اصول و ارزش ها و کشور خود دچار خدشه کنند لذا مسئولیت دانشگاهیان در این مقطع، بیش از گذشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در حوادث اخیر دشمنان ملت ایران در کنار طراحی‌های پیچیده‌ای که داشتند از برخی کاستی‌ها و ضعف‌های کشورمان نیز در حوزه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی نهایت استفاده را به عمل آورد. وقتی ملت ایران روی آرمان‌ها و ارزش‌ها و اصول دینی و انقلابی خود پافشاری می‌کند بی‌تردید دست از دشمنی بر نخواهند داشت چرا که ملت ایران معادلات آنها را در عرصه‌های بین‌المللی به هم ریخته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن طراحی و نقشه کشیده که به اقتصاد مردم و اعتبار جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی آسیب بزند باید مراقب بود که مبادا در داخل کشور یک استاد و یا فرهنگی بر مبنای تحلیل نادرست، خدای ناخواسته در سیاه‌نمایی و تحریک جوانان و نوجوانان نقش‌آفرینی کند و پیش از هر کسی دانشگاه‌ها مسئولیت و وظیفه دارند، تذکرات لازم را بدهند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: دشمنان در آشوب‌های اخیر از همه شیوه‌ها، شگردها استفاده کرده و تجربیات خود را برای انتقام از ایستادگی ملت ایران تجمیع کرده‌اند. اگر در روزهای اول به بهانه دلسوزی و همدردی برای درگذشت یک خانم توانستند احساسات و عواطف عده‌ای را با خود همراه کنند امروز که رئیس‌جمهور آمریکا و دشمنان ملت ایران به صراحت از براندازی و تجزیه‌طلبی سخن می‌گویند حجت بر همگان تمام شده است که البته ملت ایران در همان روزهای اول، صف خود را از توطئه‌گران و آشوب‌طلبان جدا کردند.

حسینی تصریح کرد: کسانی که به بهانه فوت یک فرد، به نظام اسلامی اتهام زدند و ادعا می‌کردند که سعه‌صدر نداشته و اهمیتی به نظر مخالفان قائل نیست، در حوادث اخیر با رفتارهای هنجارشکنانه و داعش‌مآبانه خود نشان دادند که به هیچ چیزی پایبند نیستند. این جماعت به زعم خود به دنبال قیام و اعتصاب سراسری بودند اما مردم بلافاصله به ماهیت واقعی آنها پی برده و خط خود را جدا کردند.

 معاون رئیس جمهور گفت: اساتید و دانشگاهیان در مقطع کنونی وظیفه دارند تا تصرف مغزهایی که دشمنان انجام داده‌اند را با روشنگری و فعالیت بیشتر پس گرفته و جوان و نوجوان را با روشنگری و تعقل در مسیر درست قرار دهند. دولت مصمم است حوزه آموزش و فرهنگ را مورد توجه جدی قرار دهد و باید تلاش کرد نیروهای باسواد، متعهد و دغدغه‌مند که در گذشته و در مواردی مانع جذب آنان شده بودند، روی کار آمده و با قوت مسیر رفت مشکلات گام برداشت. فضای دانشگاه و حوزه آموزش کشور نیز باید به نفع آرمان‌ها و ارزش های مورد تاکید ملت ایران متحول شود.

 معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سخنان یکی از اساتید درباره سیاست خارجی دولت مردمی گفت: دولت تعامل گسترده و متوازنی را با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز کرده است و معتقدیم دنیا به قدری وسیع است که جمهوری اسلامی ایران در انزوا قرار نمی‌گیرد و زمینه‌های فراوانی برای فعالیت در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور پاسخ به سوالی درباره توجه دولت به اشتغال جوانان و تحصیل‌کردگان، اظهار داشت: در ۱۵ ماه گذشته برای راه اندازی بیش از ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام  شده و در مجموعه ریاست جمهوری مرکزی برای بررسی مشکلات اینگونه واحد ها ایجاد شده است ضمن اینکه در کنار آن پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی در دستور کار دولت قرار دارد که می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی در کنار توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه داشته باشد.

حسینی گفت: ریشه برخی از مشکلات از جایی نشأت می‌گیرد که در برخی مقاطع و دوره‌ها به خاطر حاکم بودن تفکر لیبرالی، در مسیر جذب نیروهای متعهد و انقلابی مانع ایجاد کرده و حتی در برخی از مواقع  اینگونه نیروها به حاشیه رانده شدند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در ماجرای فوت یک خانم، برخی چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی بدون اطلاعات کافی اتهاماتی به نظام زدند و در حالی خود را داغدار و سوگوار نشان می دادند که در مقابل شهادت مظلومانه جوانانی مانند آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان که زیر شکنجه اغتشاشگران به شهادت رسیدند، سکوت اختیار کرده و حتی اظهار ناراحتی صوری هم نکردند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سخنان یکی از اساتید که به آموزش‌های غربی در مهدکودک‌ها اشاره کرد گفت: نباید نگاه ساده‌انگارانه نسبت به اینگونه موضوعات داشت. در دوره گذشته به دنبال پیاده کردن توصیه‌های غربی‌ها در حوزه آموزش و پرورش بوده و به دنبال اجرای اسنادی مانند ۲۰۳۰ بودند و بدون شک، اجرای آن می‌توانست آسیب‌های فراوانی به خانواده‌ها و فرهنگ کشور وارد کند.

حسینی در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان اظهار داشت: نظام اسلامی به استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی خطاب به اساتید و دانشگاهیان تاکید کرد: از اساتید انتظار می‌رود بیش از گذشته در کنار توجه به افزایش شتاب و رشد علمی کشور، در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی دانشگاه  نیز حضور فعال‌تری داشته و به ابهامات و سوالاتی که در ذهن جوانان و دانشجویان  ایجاد شده است پاسخ دهند. نباید اجازه داد دشمنان با اخبار دروغ و خبرسازی‌های کاذب، فضای جامعه و کشور را تیره و تار نشان داده و در دل مردم و جوانان یاس و ناامیدی ایجاد کنند.

در این جلسه تعدادی از اساتید و اعضای کانون دانشگاهیان در سخنانی دیدگاه‌ها، پیشنهادات و سوالات خود را درباره مسایل روز جامعه و برنامه‌های دولت در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیان کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 902439

مهمترین اخبار ایران و جهان: