نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 16:05

عملیات اجرایی پیست اسب‌سواری بجنورد آغاز شد

عملیات اجرایی پیست اسب سواری بجنورد در محل تخته ارکان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: انجام پرورش و تکثیر اسب در خراسان شمالی که قدمتی طولانی دارد  از جمله مهمترین ظرفیت های اقتصادی بالقوه اقتصادی-گردشگری استان است که این ظرفیت برای تبدیل شدن به صنعت اسب مورد غفلت واقع شده بود.

وی گفت: با این وجود، در سفر سال جاری رییس جمهور به استان خراسان شمالی در زمینه تبدیل این ظرفیت اقتصادی-گردشگری استان به صنعتی درآمدزا برای فعالان پرورش اسب در استان و خود استان ،موضوع مطرح شد که در این سفر از هیات دولت حمایت را خواستار شدیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: با پیگیری های انجام شده، سرانجام اخیرا زمینی مناسب برای احداث پیست سوارکاری استان به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های مورد نیاز برای پرورش و تکثیر صنعتی اسب در استان جانمایی شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه این زمین جانمایی شده در ضلع جنوبی استادیوم 19 مهر مرکز استان واقع در تخته ارکان قرار دارد، بیان کرد: به طور رسمی عملیات اجرایی ساخت این پیست کلید خورد که در مرحله نخست، تسطیح زمین جانمایی شده انجام می شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم برای ادامه این طرح، ردیف اعتباری دریافت کنیم.

حسین نژاد همچنین در ادامه اعلام کرد: استان خراسان شمالی برای رونق بخشی و تقویت صنعت اسب در استان از مشارکت و حضور سرمایه گذاران علاقمند برای سرمایه گذاری در این زمینه استقبال خواهد کرد.

افزون بر این، وی خواستار شد: مردم نیز در زمینه پرورش و تکثیر اسب در استان به پرورش دهندگان اسب در استان یاری دهند و این همکاری را یک مسئولیت اجتماعی بدانند.

استاندار خراسان شمالی در خاتمه یادآور شد: تلاش ها برای بسترسازی نسبت به انجام صادرات اسب از گمرک استان به بازارهای هدف نیز پیگیری خواهد شد.

پایان پیام/آ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 902683

مهمترین اخبار ایران و جهان: