نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 16:36

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در مدارس اردبیل برگزار شد

اردبیل-سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با هدف تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری مانور زلزله در مدارس استان اظهار کرد: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با هدف تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

وی با بیان اینکه «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» شعار امسال مانور سراسری زلزله در مدارس بود، افزود: ترویج خودامدادی و دگرامدادی، آمادگی دانش‌آموزان، آموزش دانش‌آموزان و مهارت افزایی در کار تیمی را از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اهداف برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اردبیل است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به تلاش برای افزایش دانش مدیریت بحران، تصریح کرد: با ارائه آموزش‌های لازم و افزایش دانش مدیریت بحران در سطح جامعه و در میان مردم و ترویج ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در برابر حوادث و بلایای طبیعی به ویژه در بین دانش‌آموزان، انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تأثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

قویدل بیان کرد: دانش‌آموزان همان طور که به تحصیل و ارتقای سطح علمی خود توجه ویژه دارند، باید به فراگیری آموزش‌های لازم برای آمادگی در برابر حوادث و بحران‌ها نیز بپردازند چرا که آموزش یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز ضررها و خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با استمرار اینگونه از برنامه‌ها نقش خود را در آگاه سازی جامعه به خوبی ایفا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888483

مهمترین اخبار ایران و جهان: