نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 21:17

تراکم بالای دانش‌آموزی، کمبود فضای آموزشی

اصلاندوز- شهرستان اصلاندوز از کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش‌آموزی در کلاس‌های درس به شدت رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اصلاندوز عصر سه‌شنبه با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی در کلاس‌های درس و کمبود فضای آموزشی اظهار کرد: سالانه ۶۰۰ نفر به تعداد دانش‌آموزان منطقه اصلاندوز افزوده می‌شود و ما با کاهش فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

احمد فداکار تصریح کرد: بسیاری از مدارس این شهرستان ۲ شیفته و با تراکم بالای ۳۰ نفر مدیریت می‌شوند و اگر ساخت و ساز مناسب و اورژانسی را با هدف توسعه فضاهای آموزشی شاهد نباشیم، در سال‌های آینده امکان سه شیفته شدن فضای آموزشی در این شهرستان وجود دارد.

وی گفت: در جلسات مختلف کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش‌آموزی را در مدارس این شهرستان بازگو کردیم و انتظار داریم تا بحران کمبود فضای آموزشی در اصلاندوز که خطری جدی است، از سوی مسئولان امر جدی‌تر گرفته شده و برای گره‌گشایی از این مشکل گام‌های مؤثری برداشته شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اصلاندوز افزود: ما دغدغه معلمان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان را در این کمبود فضای آموزشی به خوبی درک می‌کنیم و تمام تلاش ما بر این است تا مدارس احداثی را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری رسانده و با کمک گرفتن از ظرفیت خیرین، به ساخت فضاهای آموزشی کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اما کمبود فضای آموزشی نه تنها در میزان یادگیری تأثیر منفی دارد بلکه آثار زیانبار آن را در کسالت و افسردگی دانش‌آموزان و افزایش آسیب‌های اجتماعی به راحتی می‌توان مشاهده کرده و اولیای دانش‌آموزان نیز از این شرایط گله‌مند هستند و از مسئولان کشوری، استانی و به ویژه خیرین انتظار دارند تا با اولویت شهرستان اصلاندوز که منطقه عشایرنشین و پرجمعیت است، به کلاس‌های درس مناسب مجهز شوند.

با گذشت ۲ سال از کلنگ‌زنی مدرسه ۱۲ کلاسه حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان با حضور معاون وزیر و رئیس سابق سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، هنوز عملیات اجرایی در این مدرسه آغاز نشده و آثار کلنگ‌زنی را به خوبی می‌توان در این فضای معطل مانده مشاهده کرد.

شهرستان‌های اصلاندوز، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل در استان اردبیل به شدت از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برند و در بسیاری از این شهرها با تراکم بالا دانش‌آموزان در سر کلاس‌ها حاضر شده و حتی انفجار جمعیت دانش‌آموزی را در این مناطق شاهد هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 996039

مهمترین اخبار ایران و جهان: