نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 21:00

دختران انقلاب داراب، مدافعان عفاف و حجاب/ وقتی تقارن میلاد مولود کعبه با ۴۴ سالگی بهار انقلاب در نگاه دختران دهه هشتادی شکوفه می‌دهد

دختران انقلابی داراب با حضور در «جشن بزرگ میلاد مولود کعبه» در مصلی نماز جمعه این شهر ، طبق روال هر هفته خود گرد هم آمدند تا با رهبر و شهدای انقلاب پیمان ببندند که مدافع جمهوری اسلامی هستند و در این راه با صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف تا پای جان ادامه دهنده راه شهدا و پشتیبان ولایت هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، از هفته پیش توسط یکی از متولیان برنامه زمزمه‌هایی در خصوص  تجمع دختران انقلابی دهه هشتادی شهرستان داراب در جشن میلاد مولود کعبه امیر مومنان علی علیه السلام رسیده بود، همایشی با عنوان "جشن مولود کعبه با تقارن ۴۴ سالگی بهار انقلاب" همین عنوان کافی بود تا دختران انقلاب داراب  در پوشش های آراسته با روسری های صورتی رنگ، آمیخته با حجاب و عفاف فاطمی خود را آماده حضور در این جشن بزرگ کنند.

این دختران مومن و ولایتمدار با شنیدن جشن مولود کعبه  برای حضور در این همایش لحظه شماری می‌کردند تا نامشان در لیست دختران فاطمی انقلاب باشد.

زمان موعود رسید، از قسمت ورودی بانوان مصلای بزرگ شهر داراب ، دختران دهه هشتادی دسته دسته به همراه سایر  بانوان با شور زاید الوصفی خودشان را به این مکان مذهبی و سیاسی رساندند تا دوباره قامت استوارشان را در دفاع از آرمان های انقلاب و پیرو مکتب علی علیه السلام بودن را اثبات کنند.

در حاشیه مراسم اجرای بی نظیر سرود پسران دهه هشتادی  در وصف مولای متقیان امام علی علیه السلام که در این جشن  پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در جمع کثیری از مردم داراب برگزار شد بر شکوه  این میلاد مسعود به زیبایی تمام افزود.

تلاش ۳۰۰ نفری دختران انقلاب برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در داراب

در ادامه مسئول امور نوجوانان ستاد نماز جمعه شهرستان داراب در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:  در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از دختران نوجوان جذب امور نوجوانان ستاد نماز جمعه شهرستان داراب شده اند که اولین مشارکت آنان در مراسم اعتکاف سال گذشته رقم خورده است.

وی افزود: برپایی نشست های معرفتی و روانشناختی با هدف تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در بین رویش های جدید انقلاب،  برگزاری اردوهای سیاحتی ،زیارتی و فرهنگی، برپایی نشست های بصیرتی از اهداف اصلی امور نوجوانان ستاد نماز جمعه شهرستان داراب است. 

ملیکا کشاورز ۱۵ ساله یکی از اعضای فعال امور نوجوانان ستاد نماز جمعه داراب که با دیگر دوستان خود در این مراسم شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به نا آرامی های اخیر کشور  و مزایا و معایب این اغتشات گفت:  اوضاع چند ماهه اخیر کشور علاوه بر معایب خود باعث شد تا انقلابی ها و انقلابی نماها را هر چه بهتر بشناسیم و از این اغتشاشات درس بگیریم.

وی افزود: یکی از مزایای این ناآرامی ها ، آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان و نوجوان با آرمان های شهدایی بود که برای حفظ کیان این نظام جان خود را فدا کردند.

این دختر دهه هشتادی بر لزوم الگوگیری قشر جوان و نوجوان جامعه از شهدا برای عاقبت بخیر شدن تاکید کرد و بیان داشت: همه جوانان ما باید با تاسی از مولای متقیّان علی علیه السلام راه و روش درست زندگی کردن را بیاموزند.

در حاشیه این آیین معنوی امام جمعه شهرستان داراب نیز در گفتگو با خبرنگار فارس بر لزوم شکوفایی زنان تراز جمهوری اسلامی و همچنین تقویت هویت دختران دانش آموز تاکید کرد و گفت: تربیت دختران قوی و آینده نگر و اهتمام به تربیت دختران تراز انقلاب در عرصه ملی مورد توجه است.

حجت الاسلام محمدرضا خسروی بیان داشت: هدف امور بانوان ستاد نماز جمعه شهرستان داراب تربیت زنان فرزانه، آگاه، بصیر، پاکدامن، عفیف و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

محوریت فعالیت امور نوجوان ستاد نماز جمعه تربیت دختران تراز انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه تشکّل دختران انقلاب وابسته به امور نوجوانان ستاد نماز جمعه ، در طول سال در حوزه  تربیتی و مذهبی و سیاسی ویژه بانوان فعالیت می کند عنوان کرد: محوریت فعالیت این تشکل تربیت دختران تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام خسروی  یادآور شد: فعالیت دختران انقلاب داراب از ۱۳ رجب سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تا به امروز فعالیت های تربیتی آنها ادامه یافته است.

امام جمعه داراب  ابراز کرد: امور بانوان دفتر امام جمعه داراب می کوشد تا در راستای پرورش نیروی انقلابی متعهد گام کوچکی بردارد و فضایی دوستانه و پرنشاط را برای دختران فراهم آورد.

او با بیان اینکه  نسل پیامبر از سلاله پاک حضرت زهرا(س) ادامه پیدا کرده است و این برای ما پیام آور تربیت فرزندان انقلابی در دامن مادران انقلابی در اسلام است، تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال سوء استفاده از جامعه زنان است، لذا باید بیش از هر زمان دیگر بیدار و هوشیار بود تا دشمنان به اهدافشان دست نیابند.

رئیس شورای  فرهنگ عمومی شهرستان داراب اذعان کرد: دشمن امروز به دنبال این است که هویت عفیفانه و انقلابی را از زنان ما بگیرد و بی‌هویتی از جنس غربی را جایگزین کنند.

ماموریت دختران تراز انقلاب اسلامی داراب جامعه پردازی، هدایت گری و تمدن سازی است

خسروی ماموریت دختران تراز انقلاب اسلامی داراب را هدایت‌گری، تربیت کادر انقلابی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی و توجه به محیط پیرامون دانست و افزود: مقام معظم رهبری یکی از وظایف اصلی دختران جوان را بسط الگوی فاطمی و مکتب ایثار و شهادت برای دختران و زنان دنیا می‌دانند و امروز در این رویداد، دختران جوان و نوجوان به دنبال تعالی و ترسیم هویّت والای زن اسلامی هستند که چشم دنیا را به خود جلب کند.

امام جمعه داراب ادامه داد: ما در این رویداد به دنبال هویت و ایفای نقش دختران در حوزه مؤلفه‌های تمدن‌سازی هستیم و در همین راستا مأموریت و رسالت دختر تراز انقلاب اسلامی تبیین است تا بتواند نسبت به پیرامون محیط خود اثر گذار باشد.

او در خاتمه اضافه کرد: این دختران را دختران حاج قاسم صدا می زنیم تا مثل حاج قاسم جهانی بیندیشند و عمل کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017439

مهمترین اخبار ایران و جهان: