نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 12:05

هشدار پلیس آگاهی کرمان در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری

کرمان - رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به تحلیل پرونده‌های حوزه جعل و کلاهبرداری یک سری هشدارهای پیشگیرانه را به شهروندان یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: برابر بررسی و تحلیل پرونده‌های تشکیل شده، شاهد وقوع کلاهبرداری‌هایی در حوزه جعل مدارک و اسناد بودیم که البته به رغم کشف شمار زیادی از این پرونده‌ها، بسیاری از آن‌ها با هوشیاری و دقت عمل خود مردم قابل پیشگیری هستند.

وی افزود: در این رابطه به منظور جلوگیری از بزه دیدگی شهروندان و پیشگیری از وقوع موارد مشابه از همگان می‌خواهیم، سند مالکیت وسایل نقلیه و اماکن شخصی خود و همچنین کارت شناسایی و حتی فتوکپی آن را نیز هیچ وقت در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

سرهنگ میرحبیبی تصریح کرد: با توجه به احتمال هرگونه سوءاستفاده در انجام معاملات و امور تجاری تاکید می‌شود از صدور چک سفید امضا خودداری و هنگام تحویل گرفتن اسناد و اوراق بهادار و دسته چک از مرجع صادر کننده یا از افراد طرف معامله حتماً برگ شماری انجام و در صورت امکان از خودنویس برای نوشتن چک استفاده شود.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با تاکید بر چاپ و تکثیر اوراق و اسناد مهم در مراکز مورد اعتماد بیان کرد: چنانچه افرادی تحت عنوان مأمور ارگان‌های دولتی به شما مراجعه می‌کنند، حتماً قبل از هرگونه اقدامی کارت شناسایی آن‌ها را رؤیت و در انجام معاملات نیز از افراد مطلع به مسائل حقوقی استفاده کنید.

سرهنگ میرحبیبی گفت: در کنار همه این توصیه‌ها، لازم است شهروندان در انجام تمام امور تجاری، تنظیم قراردادها، خرید و فروش اموال و دیگر امور زندگی خود دقت عمل لازم را داشته باشند و نسبت به وعده‌های فریبنده‌ای همچون ارائه تخفیفات بالا، برنده شدن در قرعه کشی‌های کذایی یا سفر عتبات عالیات و همچنین پرداخت وجه به حساب دیگران از طریق عابر بانک و موارد امنیتی این حوزه بسیار مراقب و هوشیار باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016583

مهمترین اخبار ایران و جهان: