نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 23:53

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس خطاب به «اشتفان پریزنر»: مانع کمرنگ شدن روابط ایران با سازمان ملل شوید

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران نوشت: از کمرنگ شدن روابط با سازمان ملل ممانعت کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای خطاب به «اشتفان پریزنر» هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در کشورمان اعتراض خود نسبت به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد را اعلام کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: استحضار دارند که کشور ایران رتبه ششم در خصوص پذیرش پناهندگان از جمله تعداد زیادی زنان و کودکان افغانستانی داشته و زنان در نظام جمهوری اسلامی از حقوق مالی و اجتماعی ویژه‌ای برخوردارند و جمهوری اسلامی ایران در مسیر تمدن‌سازی نوین جهانی به سرعت در حال حرکت است.

همچنین، در ادامه این نامه مطرح شده است: از جنابعالی انتظار می‌رود در راستای ادامه همکاری‌ها برای توسعه پایدار میان سازمان ملل متحد که در حال حاضر ۲۰ کارگزاری فعال در ایران دارد و جمهوری اسلامی ایران با مخابره اخبار دقیق و واقعی از کمرنگ شدن روابط با سازمان ملل ممانعت به عمل آورید.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است: 

جناب آقای اشتفان پریزنر

هماهنگ‌کننده محترم مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب

اخیرا شاهد حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بودیم که ریشه‌ای تاریخی داشته و اینگونه سیاست‌های دیکتاتورمآبانه و خلاف دموکراسی توسط آمریکا مسبوق به سابقه بوده و تلاشی بیهوده برای منزوی کردن کشوری است که به گفته جنابعالی نقشی چشم‌گیر در تمدن جهانی دارد و اتفاقا آنچه زنان ایرانی را در دو دهه اخیر آزرده خاطر ساخته تحریم‌های اقتصادی و دارویی همین دولت‌های فریبکار است که منجر به بروز رویه‌های نادرست در عرصه بین‌الملل می‌شود.

استحضار دارند که کشور ایران رتبه ششم در خصوص پذیرش پناهندگان از جمله تعداد زیادی زنان و کودکان افغانستانی داشته و زنان در نظام جمهوری اسلامی از حقوق مالی و اجتماعی ویژه‌ای برخوردارند و جمهوری اسلامی ایران در مسیر تمدن‌سازی نوین جهانی به سرعت در حال حرکت است.

از این رو، ضمن هشدار نسبت به اقدامات غیرموجه آمریکا در خصوص تحریم طرح امنیت اخلاقی و چند تن از نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران که از مصادیق بارز مداخله در امور داخلی کشورهاست و نقض آشکار مفاد منشور حقوق بین‌الملل و محفوظ دانستن اقدام متقابل، از جنابعالی انتظار می‌رود در راستای ادامه همکاری‌ها برای توسعه پایدار میان سازمان ملل متحد که در حال حاضر ۲۰ کارگزاری فعال در ایران دارد و جمهوری اسلامی ایران با مخابره اخبار دقیق و واقعی از کمرنگ شدن روابط با سازمان ملل ممانعت به عمل آورید و جایگاه خود را در نظم نوین جهانی که در حال شکل‌گیری است مستقل از کشورهای رو به افول ببینید و اجازه ندهید ساز و کارهای حقوق بشری تبدیل به ابزاری برای اغراض سیاسی برخی کشورهای غربی گردد.

در پایان اعلام می‌دارد کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از هر نوع کمکی که موجب تعمیق این رابطه و تقویت تعاملات حقوق بشری و شناخت واقع‌بینانه‌تری از حقوق زنان در جمهوری اسلامی بشود فروگذار نمی‌نماید.

با تشکر

زهره الهیان

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1008839

مهمترین اخبار ایران و جهان: