نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 10:32

مشاور فناوری کاخ سفید از سمت خود کناره گیری می کند

«تیم وو» یکی از حامیان بی طرفی اینترنت که طی ۲ سال گذشته در امور سیاست های فناوری و رقابت به جوبایدن رئیس جمهور آمریکا مشاوره می داد، کاخ سفید را ترک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، دولت بایدن این خبر را اعلام و اشاره کرد آخرین روز کاری «وو» در شورای ملی اقتصاد آمریکا ۴ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود.

وی که در مارس ۲۰۲۱ میلادی به عنوان مشاور مخصوص رییس جمهور آمریکا انتخاب شد، در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز سمت مشابهی را در دولت داشت.

به نوشته بلومبرگ «وو» به ایجاد برنامه آنتی تراست جوبایدن کمک کرد.

«وو» به نیویورک تایمز گفته دلیل ترک سمت دولتی اش، اختصاص وقت بیشتر به خانواده اش بوده است. وو به دلیل سمتش در کاخ سفید مجبور بود بین نیویورک و واشنگتن دی سی رفت و آمد کند. او در این باره گفت: زمانی فرا می رسد که بار خانواده بسیار زیاد است. احساس می کردم توازن کار و زندگی ام تغییر کرده است.

وی تصمیم دارد به دانشگاه کلمبیا برگردد. وی قبل از دریافت این پست دولتی به عنوان استاد حقوق در این دانشگاه فعالیت می کرد.

«وو» در موقعیتی حساس و درحالی کاخ سفید را ترک می کند که دولت بایدن سعی دارد شرکت های بزرگ فناوری را کنترل کند. سال گذشته او در نوشتن یک دستور اجرایی همکاری کرد که طبق آن کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا مجبور به احیای اصل بی طرفی اینترنت شد و تعهد کرد درباره ادغام شرکت ها بررسی های عمیق تری انجام دهد.

در جولای سال جاری، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از متا به دلیل خرید «ویتین» (شرکت توسعه دهنده واقعیت مجازی) شکایت کرد. در اوایل ماه جاری نیز این سازمان اقداماتی برای جلوگیری از ادغام شرکت «اکتیویژن بلیزارد» در مایکروسافت انجام داد. فرایندهای هر دو این پرونده ها در حال حاضر خارج از دادگاه انجام و پیش بینی می شود کارزارهایی سخت برای کمیسیون فدرال تجارت آمریکا باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947039

مهمترین اخبار ایران و جهان: