نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 09:47

«زمین‌های مسلح» در صدر فهرست پرفروش‌های دفاع مقدس دی ماه

کتاب «زمین‌های مسلح» نوشته گلعلی بابایی که از سوی انتشاراتا بعثت منتشر شده است،‌ در صدر پرفروش‌های دی ماه این انتشارات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب‌های دفاع مقدس در سال‌های اخیر جای خود را در میان مخاطبان باز کرده‌اند، این را می‌توان از پرفروش‌شدن بسیاری از پدیده‌های این سال‌های ادبیات دفاع مقدس دانست؛ ادبیاتی که امروز به گونه‌ای پرمخاطب تبدیل شده و علاوه بر انتشار خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس داستان‌ها و رمان‌های قابل توجهی را نیز در خود جای داده است.

در چند سال اخیر اما،‌ خاطره‌نویسی دفاع مقدس رشد قابل توجهی داشته است و در این میان اقبال مخاطب نیز بی‌تأثیر نبوده است. به گونه‌ای که در میان پرفروش‌ترین آثار ماه و سال همیشه نام چندین کتاب در حوزه دفاع مقدس به ویژه خاطره‌نویسی به چشم می‌خورد.

انتشارات 27 بعثت فهرستی از کتاب‌های پرفروش خود در دی ماه خود را منتشر کرده است.

 زمین‌های مسلح (کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در عملیات‌های والفجر مقدماتی و والفجر - 1) به قلم گل‌علی بابایی، خداحافظ سالار (خاطرات پروانه چراغ‌نوروزی همسر سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی) به قلم حمید حسام، سیگاریا رو سوریه نمی‌برن (زندگی‌نامه شهید مدافع‌ حرم علی‌اکبر شیرعلی) به قلم مهری غلام‌پور، گمشده مجنون (زندگی‌نامه سردار شهید محمدرضا کارور) به قلم مریم عباسی، آب هرگز نمی‌میرد (خاطرات شهید میرزامحمد سلگی از فرماندهان لشکر23 انصارالحسین(ع)) به قلم حمید حسام، غروب پالمیرا (روایت زندگی شهید علی‌اصغر شیردل) به قلم محبوبه معظمی، سایه ناتمام (روایت زندگی شهید فرشید فرشته‌صنیعی) به قلم زینب پاشاپور و پیغام ماهی‌ها (سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت و پرچم‌دار رشید سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)؛ شهید حسین همدانی) به قلم گل‌علی بابایی از جمله پرفروش‌های این انتشارات در دی ماه عنوان شده است.

کتاب «زمین‌های‌ مسلح» که پرفروش‌ترین کتاب این فهرست است،‌ کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در دفاع مقدس است که دربردارنده حوادث و اتفاقات از مبدا زمانی آبان 1361 تا پایان فروردین 1362 است؛ یعنی بازه زمانی 6 ماهه را در بر می‌گیرد. طی این زمان رزمندگان دو عملیات مهم والفجر_مقدماتی در فکه جنوبی و نبرد والفجر_یک در فکه شمالی را در جبهه‌ها انجام دادند.

کتاب «سایه ناتمام» نیز از کتاب‌های تازه این انتشارات است،‌ که روایت زندگی طلبه شهید فرشید فرشته‌صنیعی است،‌ زینب پاشاپور در کتاب «سایه ناتمام» سعی کرده بیست و چهار سال زندگی این طلبه شهید را با استناد به خاطرات خانواده و دوستان شهید روایت کند.

شهید فرشید فرشته‌صنیعی که در خانواده او را «حسین» می‌نامیدند، در دوره متوسطه در رشته تجربی تحصیل کرده بود، تحصیلات حوزوی هم داشت و به‌ عنوان بسیجی در جبهه‌های جنگ حاضر شد و نهایتا در سال 19 فروردین سال 66 در سن بیست‌وچهار سالگی، در حالی که به‌ عنوان تیربارچی در عملیات کربلای 8 حضور داشت در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 994139

مهمترین اخبار ایران و جهان: