نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 10:35

دیدار وزیر خارجه بحرین و سفیر رژیم صهیونیستی

سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحکیم روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایتان نائی» سفیر رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین دوشنبه با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بحرین، طی  این دیدار دو طرف  روابط و همکاری مشترک تل‌آویو و منامه را  بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین راهکارهای تحکیم روابط دوجانبه در سطوح مختلف  را مورد بررسی قرار دادند.

هفته گذشته  نیز وزیر امور خارجه بحرین و «الی کوهن»  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی  در خصوص هماهنگی مشترک بین دو طرف و اوضاع سیاسی منطقه گفت‌و گو کردند.

دو طرف طی این تماس  در خصوص « اهمیت ارتقای  همکاری‌ها در تمامی زمینه و همچنین اوضاع سیاسی منطقه و موضوعات مورد علاقه مشترک» گفت‌وگو کردند.

بحرین با وجود اینکه وزنه چندان سنگینی در مناسبات منطقه‌ای محسوب نمی‌گردد و اسرائیلی‌ها نیز به عنوان یک حاکمیت دست‌نشانده با آل خلیفه تعامل می‌کنند، اما این کشور تلاش کرده تا پا به پای امارات و دیگر سازشکاران برای همکاری با صهیونیست‌ها در سطوح مختلف گام بردارد.

رژیم بحرین حتی در هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی، از دیگر رژیم‌های سازشکار نیز پیشی گرفته‌اند. از زمان امضای توافق سازش میان منامه و تل‌آویو قراردادهای امنیتی متعددی میان دو طرف به امضا رسیده است.

پیش از این اداره تجارت خارجی وزارت اقتصاد و صنایع اسرائیل اعلام کرده بود که از زمان امضای معاهده روابط رسمی میان بحرین و اسرائیل، مناسبات تجاری دو طرف در سال 2021 به حدود 7.5 میلیون دلار رسید. حجم صادرات اسرائیل به بحرین 4 میلیون دلار بوده و شامل الماس و سنگ‌های قیمتی و مواد شیمیایی و وسایل برقی می‌شده است.

در چهارم سپتامبر 2020 بود که رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط به توافق رسیدند؛ مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان منامه - تل آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند. یک نظرسنجی که حدود دو سال پس از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان می‌دهد که درصد زیادی از مردم بحرین و امارات مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آل خلیفه به یهودی‌سازی منامه پایتخت این کشور روی آورده است.

بحرینی‌ها به حضور و مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی خود اعتراض دارند، در ر‌أس این مداخلات می‌توان به حضور رژیم صهیونیستی در صحنه سیاسی بحرین اشاره کرد. روابط و دوستی سردمداران بحرین با آل‌سعود زمینه‌ساز حضور رژیم صهیونیستی در بحرین است؛ اقدامی که به‌زعم کارشناسان خطری برای جهان اسلام و خیانت به آن است.

مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 967183

مهمترین اخبار ایران و جهان: