نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 15:38

مخزن ۵هزار مترمکعبی شهرک ولیعصر خوی ۷۲درصد پیشرفت دارد

ارومیه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از پیشرفت ۷۲ درصدی مخزن ۵ هزار متر مکعبی شهرک ولیعصر خوی خبر داد.

یدالله سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مخزن ۵ هزار مترمکعبی شهرک ولیعصر (عج) در ابتدای جاده آغچه قشلاق نرسیده به مساکن مهر احداث می‌شود، افزود: این پروژه هم اکنون ۷۲ درصد پیشرفت دارد و در حال حاضر ستونهای اتاف فرمان در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: در پروژه مذکور احداث مخزن بتنی ۵ هزار مترمکعبی و اجرای ساختمان سرایداری ۸۰ مترمربعی و خط انتقال برگشت تا تقاطع جاده آغچه قشلاق، حوضچه‌های ورودی و خروجی، سیستم زهکشی و محوطه سازی از تعهدات پیمانکار است.

سلطانی اظهار کرد: بتن ریزی کف و حوضچه‌های خروجی و شستشوی مخزن با آرماتورگذاری حدود ۱۰۰ تن و اجرای بتن به حجم ۸۰۰ مترمکعب در سنوات گذشته اتمام یافته و آرماتورگذاری دیواره‌ها و ستون‌ها و بتن ریزی ستون‌ها، دیوار شمالی و غربی و میانی و همچنین سقف‌ها انجام شدهاست و در حال ایجاد دریچه‌های بازدید هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی خاطر نشان کرد: این پروژه بعد از وقوع زلزله ۸ بهمن ماه سالجاری فعال بوده و با وجود مخاطرات احتمالی این پروژه در حال اجرا است.

سلطانی یادآور شد: این مخزن و مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی در حال احداث توسط سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان غربی (۱۰ هزار مترمکعبی جاده آغچه قشلاق و ۵ هزار مترمکعب کنار مخزن شهید صفرزاده) حجم مخازن شهر خوی به ۵۱ هزار مترمکعب خواهد رسید.

رفع اتفاق خط انتقال روستای ولدیان شهرستان خوی

مدیرعامل آب و فاضلاب خوی همچنین اظهار کرد: خط انتقال آب ۲۲۵ میلی متری روستای ولدیان با حضور اکیپ نگهداری و تعمیرات اداره آب و فاضلاب ایواغلی در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شد.

سلطانی افزود: به دنبال افت فشار و قطعی آب در روستای ولدیان و گزارش مردمی به سامانه ۱۲۲، همکاران اتفاقات بلافاصله در محل حضور یافته و پس از بررسی‌های لازم اقدام به حفری محل حادث شدن اتفاق کردند.

وی یادآورش: بعد از حفاری لوله خط انتقال با استفاده کمربند عملیات اصلاحی انجام شد و از هدر رفت ۶ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری بعمل آمد و آب پایدار وصل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی افزود: اتفاق خط انتقال روستا ولدیان با تلاش همکاران رفع شد و از قطعی آب یک هزار و ۵۷۲ نفر جلوگیری به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068223

مهمترین اخبار ایران و جهان: