نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:40

قاسم‌‎پور: رویکرد و نگاه ویژه به مسئله زن از توفیقات نظام جمهوری اسلامی است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نقش پررنگ زنان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از مواردی که از توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران است، رویکرد و نگاه به مسئله زن است.

فاطمه قاسم‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس و در آستانه ساللروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در آستانه راهپیمایی ۲۲ بهمن قرار داریم و همه ما به‌ جهت میثاق با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب به خیابان‌ها خواهیم آمد و ان‌شاءالله با آرمان‌های اصیل انقلاب و ‌مقام معظم رهبری بیعت خواهیم کرد.

وی افزود: همه ملت ایران با توجه به اینکه انقلاب اسلامی انقلاب مردم‌محور و مردم‌پایه است، به دنبال این هستیم که اگر احیاناً بخشی از آرمان‌های انقلاب مورد خدشه قرار گرفته است و یا در پیاده‌سازی آن دچار مشکلاتی شدیم، بتوانیم هرچه زودتر به سمت  آن آرمان‌های اصیل  و تقویت بیشتر آن گام برداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با اشاره به نقش پررنگ زنان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از مواردی که از توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران است، رویکرد و نگاه به مسئله زن است، در رویکرد و نگاه حضرت امام (ره) به مسئله زن، در مقابل نگاه متحجرانه و نگاهی که تجدد غربی دنبال می‌کرد، راه سومی پیش روی زنان قرار داده شد که تحت عنوان الگوی سوم زن دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، همین رویکرد باعث شده که امروز، ما زنان برجسته‌ بسیاری داشته باشیم که در بستر همین انقلاب اسلامی رشد کردند و شاهد توانمندی این زنان هستیم. البته در این راه، ضعفی که داشتیم و خلأیی که وجود داشته این بوده که این زنان را کم‌تر روایت کردیم.

 نماینده مردم  تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است که در این زمینه هم یک همت ویژه‌ داشته باشیم و برکات انقلاب اسلامی که از جمله مهمترین آنان، رشد و پیشرفت زنان و به تعبیر رهبر انقلاب، تربیت زنان برجسته است را به درستی برای نسل جدید روایت کنیم.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031667

مهمترین اخبار ایران و جهان: