نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 16:01

توافق ایران و عربستان محصول پیروزی در میدان سیاست داخلی و خارجی است

امام جمعه ساوه با اشاره به توافق ایران و عربستان گفت:‌ بی شک این رویداد یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی بزرگ برای دولت محسوب می‌شود که بر خلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی، این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه توافق اخیر صورت گرفته بین ایران و عربستان را یک رخداد مهم سیاسی دانست و گفت: هر سه کشور ایران، چین و عربستان به نوعی به این توافق نیاز داشتند و هرکدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود کردند.

وی افزود: بی شک این رویداد یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی بزرگ برای دولت محسوب می‌شود که بر خلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی، این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

خطیب جمعه ساوه با تاکید بر اینکه در تحلیل این رویداد، باید بدون بزرگنمایی و ذوق زدگی مواجه شد تصریح کرد: واقعیت قضیه این است که در طول ماه‌های آینده و با مراقبت دولت، باید تعهدات عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان، مسیر حرکت طی گردد.

حجت الاسلام رحیمی اضافه کرد: بر خلاف برخی تحلیل‌ها و اخبار کذب، ایران اسلامی در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی با این موضوع مواجه شده است و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود ، با اطلاع رسانی و مشورت خواهی از هم پیمانان منطقه خود به این عرصه ورود کرده است.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بر رژیم مفلوم صهیونسیتی و آمریکا در خارج و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون پس از شکست در آشوب سازی  و خشونت‌های بی رحمانه خود، رویاهای آشفته شان تبدیل به کابوس شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1097767

مهمترین اخبار ایران و جهان: