نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 16:01

هیچ مسأله‌ای نباید باعث خروج سرمایه‌گذاران از استان شود/30 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در دولت سیزدهم، اولویت بوده است، گفت: این مهم، وجهه همت مدیران استان قرار گرفته و به همین دلیل شاهد تحرک و پویایی در بخش های مختلف اقتصادی استان هستیم؛ اما با این حال به وضع موجود راضی نیستیم و باید تلاش‌های خود را در این حوزه افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم ظهر روز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان، نیروی انسانی را مهم‌ترین مسأله در حوزه بهره‌وری عنوان کرد و گفت: باید شمار نیروهای متخصص، کارآمد و معتقد به پاسخ‌گویی و کارآفرینی را در بدنه بخش‌های دولتی و خصوصی تقویت کنیم.

وی، تشویق، ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران را از دیگر اولویت‌های استان در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: هیچ مسأله‌ای نباید باعث خروج سرمایه‌گذار از استان شود و همه مسئولان و فرمانداران باید امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران را فراهم کنند.

خرّم افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی در استان در حال اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر حمایت مسئولان از شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: در این حوزه دانشگاه‌ها، صاحبان صنایع، بخش خصوصی و مسئولان دولتی نقش اصلی را بر عهده دارند و اگر هم‌افزایی بین این بخش‌ها اتفاق بیفتد شاهد تحول در اقتصاد دانش‌بنیان استان خواهیم بود.


صادرات سه میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان استان

وی با اشاره به صادرات سه میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال جاری، گفت: ستاد اقتصاد دانش‌بنیان آذربایجان شرقی، از فعال‌ترین ستادهای کشور است و این حوزه یکی از کانون‌های اصلی توسعه استان در آینده خواهد بود.

خرّم از همه مدیران کل و روسای سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی استان خواست همواره یک فرد متخصص در حوزه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان را در کنار خود داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به افزایش‌های اخیر قیمت ارز که ناشی از جوسازی دلالان در فضای مجازی است، افزود: دشمن تلاش می‌کند تا در حوزه اقتصادی با روح و روان مردم بازی کند و روی نیازمندی‌های مردم تاثیر بگذارد؛ اما همه مسئولان در خدمت به مردم پای کار هستند و هیچ نگرانی از تامین نیازهای مردم نداریم.

خرّم با تاکید بر فعالیت جدی ستاد تنظیم بازار در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی، صمت و فرمانداری‌ها به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا مشکلات و کمبودهای احتمالی قبل از وقوع پیش‌بینی و رفع شود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از مردم استان به خاطر مدیریت مصرف گاز و عبور موفق از دوره اوج مصرف، گفت: امسال از نظر بارندگی 50 درصد کاهش داشتیم، اما به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنیم که در تامین انرژی مورد نیاز مردم دچار مشکل نشویم.

وی بر آمادگی کامل دستگاه‌های مسئول برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی بویژه در بحث تامین امنیت جاده‌ای تأکید کرد و گفت: تلفات جاده‌ای استان در تعطیلات عید گذشته به‌رغم افزایش ۱۰۰ درصدی مسافران، ۴۷ درصد کاهش یافت و باید تلاش کنیم در عید پیش‌رو نیز وضعیت بهتر از گذشته باشد.

خرّم با اشاره به افتتاح بیش از 14 هزار میلیارد تومان پروژه استانی از هفته دولت تا دهه فجر امسال، گفت: تا خرداد سال آینده نیز افتتاح‌های خوبی در استان خواهیم داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052767

مهمترین اخبار ایران و جهان: