نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 01:44

اطلس زیست بوم و توان اکولوژیک کشور باید تهیه شود/ رضایت و همبستگی مردم اولویت اقدامات است

وزیر کشور با اذعان به عدم شناخت ظرفیت‌های موجود در کشور گفت: باید اطلس زیست بوم و توان اکولوژیک کشور تهیه و نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها اقدام کرد تا به موقع و به‌جا اقدام درست را انجام داد که پیش‌نیاز توسعه سریع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار احمد وحیدی در جلسه بهره‌برداری از طرح‌های دیجیتال با تاکید بر اینکه مردم باید احساس کنند که مسؤولان در خدمت آن‌ها هستند، اظهار کرد: شناخت عمیق از ظرفیت‌های استان پیش‌نیاز توسعه به شمار می‌رود.

وزیر کشور با اذعان به عدم شناخت ظرفیت‌های موجود در کشور افزود: باید اطلس زیست بوم و توان اکولوژیک کشور تهیه و نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها اقدام کرد تا به موقع و به‌جا اقدام درست را انجام داد که پیش‌نیاز توسعه سریع است.

وی مدیریت دقیق ظرفیت‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: شاید پراکندگی استانی مانع مدل‌سازی سریعی انجام داد، ولی در زنجان می‌توان ضمن مدل‌سازی مدیریت یکپارچه هم اعمال کرد.

سردار وحیدی بر اعمال مدیریت یکپارچه راهبردی تاکید کرد و افزود: هر چند بسیاری از امور روزمره هستند و باید به آن‌ها توجه کرد، ولی مهم این است که امور روزمره مدیران را از اعمال راهبردها غافل نکند.

وزیر کشور ایجاد رضایت و همبستگی مردمی را اولویت اقدامات دانست و ادامه داد: داشتن نظرسنجی از مردم برای شناسایی نیازها، مسؤولان را در اعمال این نوع از مدیریت یاری خواهد کرد.

وی به ظرفیت موجود در سطح شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: باید الگوی توسعه استان طراحی و برنامه‌ریزی شده و به صورت مرتب به‌روزرسانی شود.

وحیدی بر لزوم توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: در مدیریت یکپارچه باید نسبت به مدیریت آسیب‌های اجتماعی هم توجه کرد که در این مورد الگوسازی هم باید مد نظر قرار گیرد.

وزیر کشور مدیریت اجتماعی و جهاد تبیین را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این رابطه تبیین دستاوردهای انقلاب باید در کنار مدیریت یکپارچه مد نظر قرار گیرد.

وحیدی به مشاهدات خود از استان اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم زنجان آمادگی تبدیل به یک استان الگو را دارد که نمونه آن فعالیت خیران است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080367

مهمترین اخبار ایران و جهان: