نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:31

روحیه انقلابی و جهادی راهکار الگو شدن ایران اسلامی در اقتصاد است

اراک-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحیه انقلابی و جهادی راهکار الگو شدن ایران اسلامی در اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با معدن داران استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی استان امامین انقلاب اسلامی و شخصیت‌هایی چون کربلایی کاظم ساروقی و نراقیین که جز ستون‌های فقه تشییع و عرفان و اخلاق است و این استان در طی یکصد سال گذشته منشأ تحولات عظیم در حوزه‌های علمیه بوده و لذا امروز در قبال این استان مسئولیت دوچندان داریم و در برابر آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدا و انقلاب مسئول هستیم که باید به آن توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: استان مرکزی مهد امام زادگان و مرکز شهادت است و تعداد شهدای استان نسبت به جمعیت آن بسیار قابل توجه است و لذا امروز باید با دیدگاه روشن در سیاست‌ها و تصمیمات عمل کنیم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی ۵۴ حوزه علمیه و مدرسه پیش حوزوی دختران و پسران فعالیت دارند و این نشان از ظرفیت علمی بالای سرزمین آفتاب دارد و با بهره برداری از این فضاها زمینه آموزش طلب‌های خواهر و برادر تا مقطع دکتری و فوق لیسانس در استان فراهم شده است.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت تکمیل زائر سرای استان در مشهد مقدس گفت: ساخت زائرسرای استان مرکزی در شهر مشهد مقدس اقدام مهم و ارزشمندی است و ساخت این زائرسرا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری از سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع در ۱۳ طبقه در شهر مشهد آغاز و با کمک خیران در حال ساخت است.

وی افزود: زائرسرای استان مرکزی در شهر مشهد برای استفاده تمام افراد جامعه در این شهرستان در حال ساخت است و بهره برداری از این زائرسرا نیازمند کمک خیران استان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: مرحله دوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و مرحله سوم این بیمارستان نیز در حال ساخت است و در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری از این مرحله نیز آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تکیه بر علم و دانش در همه بخش‌های کشور و عملیاتی کردن تولید مبتنی بر دانش بنیان اولویت مهم کشور است و نباید حاشیه‌ها ما را از مسائل اصلی دور کند و در این مسیر باید به نخبگان جوان توجه ویژه شود.

دری نجف آبادی تأکید کرد: صرفه جویی، پرهیز از اسراف و توجه به نرخ بهره وری مورد توجه همه مردم و دستگاه‌های کشور باشد و همانگونه که ایران اسلامی امروز در بسیاری از بخش‌ها موفق عمل کرده و الگوهای موفقی ارائه کرده امروز در حوزه اقتصادی نیز باید الگو باشد که لازمه آن نگاه انقلابی و جهادی است.

وی خاطر نشان کرد: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور یک ضرورت مهم است و همه فعالان اقتصادی باید در این میدان مجاهدانه و با برنامه حرکت کنند و زمینه‌های پیشرفت کشور را فراهم سازند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271623

مهمترین اخبار ایران و جهان: