نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:46

خسارت حوادث گذشته جبران نشده است

اردبیل- نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه خسارت حوادث غیرمترقبه سال‌های گذشته جبران نشده و مردم از این بابت گله‌مند و ناراحت هستند.

ولی اسماعیلی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اقدامات ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم را به همراه داشته در حالی که قرار بود سال گذشته خسارت ناشی از بروز طوفان در شهرستان گرمی و انگوت به نحوه مناسبی از سوی ستاد مدیریت بحران جبران شده و پرداختی‌ها را به مردم شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ما منتظر ارائه گزارش استانی از جمع‌بندی خسارت سیل، تگرگ، سرمازدگی و خشکسالی اخیر در سطح استان هستیم تا با تاکید معاون اول رئیس جمهور گزارش تقدیم هیئت دولت شده و مصوبه قانونی در این زمینه از گرفته شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته جاری با دریافت این گزارش استانی که با همراهی فرمانداران و مدیریت بحران انجام خواهد شد، سعی ما بر این است تا آخر این هفته مصوبه دولت را دریافت کرده و پرداختی خسارت را به اهالی استان از بابت حوادث غیرطبیعی شاهد باشیم.

اسماعیلی افزود: متأسفانه در سیل اخیر یک‌هزار میلیارد تومان خسارت به اراضی کشاورزی، تأسیسات شهری و روستایی و همچنین منازل روستاییان و دام آنها وارد شده که با قول مساعد وزیر کشور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی قرار است بخشی از این خسارت‌ها به صورت بلاعوض و بخشی نیز با پرداخت تسهیلات کم بهره جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم این بار در کمترین زمان پرداختی‌های خسارت به حادثه‌دیدگان را شاهد باشیم تا گله‌مندی و بی‌اعتمادی مردم رقم نخورد.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اصلاح ساختار صندوق بیمه محصولات کشاورزی امیدواریم پرداختی این صندوق نیز متناسب با خسارت وارده به بخش زراعت، باغ و دام تغییر پیدا کرده و به نوعی شرایط مطلوب‌تری را در ارائه خدمات به کشاورزان منطقه اتفاق بیفتد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213467

مهمترین اخبار ایران و جهان: