نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 09:21

کسب رتبه برتر کشوری تامین اجتماعی گلستان در درمان غیرمستقیم

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان گفت: تامین اجتماعی استان گلستان در بین استان کشور در حوزه درمان غیرمستقیم رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس رمضان زینلی شامگاه سه‌شنبه در همایش بازنشستگی، خانواده و جوانی جمعیت در جمع کارکنان و روسای شعب بیمارستان‌های تامین اجتماعی شرق گلستان در باشگاه فرهنگیان اظهار کرد: با همکاری نیروهای ستادی مدیریت درمان، استاندار گلستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جهش درمانی خوبی در حوزه تامین اجتماعی استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: درمانگاه تخصصی شهرستان گنبدکاووس در مرحله مناقصه بوده و اورژانس این بیمارستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان بازسازی خواهد شد‌. همچنین یک دستگاه ام‌آر‌آینیز برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: در پروژه‌های عمرانی نخستین مرحله مصوب و اعتبار و سپس اقدامات عمرانی خواهد بود.تا هفته تامین اجتماعی ۵۰ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان تامین اجتماعی گنبدکاووس بلزسازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان آزادشهر مشکلات و چالش‌ها مرتفع شده و بهترین تجهیزات با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان برای عکسبرداری دندانپزشکی فعال شده است.

زینلی گفت: بعد از کشاکش فراوان در شهرستان رامیان بالاخره زمین موردنیاز برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی خریداری شد و مراحل بعدی انجام می شود.درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان علی آبادکتول به پلی‌کلینیک تخصصی به وسعت چهار هزار مترمربع تبدیل خواهد شد. زمین موردنیاز خریداری شده و در مرحله مناقصه است.

وی بیان کرد: در شهرستان آق قلا زمینی به مساحت سه هزار مترمربع برای احداث درمانگاه تخصصی در مرحله مناقصه است.

زینلی افزود: تامین اجتماعی استان گلستان در مدت زمان یکسال ۱۰ رتبه ارتقاء یافته و در حوزه درمان غیرمستقیم در بین استان های کشور رتبه برتر را کسب نموده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان یادآور شد: در حوزه عملکرد بودجه‌ای، تامین اجتماعی گلستان با ۹۲ درصد جذب منابع مالی استان جزو استان‌های برتر کشور و در حوزه معاونت امور استان‌ها جزو ۶ استان برتر کشور است.

* ۴۱ درصد جمعیت استان گلستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی گلستان در این مراسم گفت: در حال حاضر ۱۶ شعبه تامین اجتماعی در استان فعال بوده و ۴۱ درصد جمعیت استان گلستان تحت‌پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

قربان زنگانه اظهار کرد: موتور محرک هرسازمان، منابع انسانی آن سازمان بوده و بهترین و بیشترین سرمایه سازمان است.

وی تصریح کرد: سیاست کلی سازمان در راستای تحکیم خانواده و براساس قانون تامین اجتماعی، تامین و گسترش بیمه فراگیر است.

* ظرفیت استفاده از پزشکان متخصص در بیمارستان خاتم الانبیاء گنبدکاووس دو برابر می‌شود

سرپرست بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان گنبدکاووس گفت: این بیمارستان فعالیت‌های خود را در سه بخش کوتاه‌مدت،میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کرده است.

محمدرضا حسین‌پور اظهار کرد: افزایش تخت‌های اتاق عمل از دو تخت به پنج تخت و افزایش ظرفیت تخت بستری از ۷۰۰ تخت به یکهزارو ۴۰۰ تخت از جمله برنامه‌های کوتاه مدت این بیمارستان است.

وی تصریح کرد: برای رفاه حال بیماران ویزیت پزشکان متخصص این بیمارستان را به دو برابر افزایش داده تا از همه توان و ظرفیت برای ارائه خدمات بهتر به بیماران استفاده کنیم.

وی تصریح کرد:بهسازی و نوسازی بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان گنبدکاووس مورد موافقت سازمان تامین اجتماعی کشور قرار گرفته و به زودی آغاز می‌شود.تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو از هشت تخت به ۱۲ تخت و احداث درمانگاه از دیگر برنامه‌های این بیمارستان است.

پایان‌پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267567

مهمترین اخبار ایران و جهان: