نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 09:23

زن از نگاه امام(ره) مربی ومظهر تحقق آمال بشر است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از منظر امام(ره)، زن مربی و مظهر آمال بشر است و از دامن وی مرد به معراج می‌رود و اگر آنان از ملت‌ها گرفته شوند ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان کرمانشاه؛ بازخوانی و بررسی تفکر امام راحل درباره زنان از زوایای متعدد، از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که در منظومه زیبای اندیشه ایشان، رهایی زن از فساد به عنوان عنصر برجسته در ساخت حیات اجتماعی یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد‌رضا حسن‌آبادی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: آشنایی با اندیشه ناب امام خمینی (ره)، از جمله مسائلی‌ست که در جامعه ما اهمیت بسیار دارد، تردیدی نیست که مسأله جایگاه و نقش زنان در ابعاد مختلف جامعه، رابطه تنگاتنگی با جریانات فردی و اجتماعی تمام ملت‌ها در طول تاریخ دارد. 

وی با بیان اینکه خداوند زن را در کنار مرد آفریده، ادامه داد: سایه زن و مرد زندگی را سرو سامان می‌دهد، لذا نیل به مراتب عالیه انسانی و تربیت نسلی سرافراز، وحدت و یگانگی هردو را می‌طلبد، خانواده بنیان جامعه است و جوامع عظیم انسانی از اجتماع این هسته‌های اولیه پدید می‌آید و شکل می‌گیرد. 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تأکید کرد: در اندیشه امام(ره)، زن دارای جایگاه والایی است و ایشان زنان را در کسب فضیلت‌ها و صفات نیکو، همرتبه با مردان می‌دانند، امام خمینی(ره) در مورد زن و اهمیت نقش او دیدگاه‌های جامعی بر اساس جهان بینی مکتب اسلام دارند، جملات و عبارات زیادی در ارتباط با حجاب، تعلیم و تعلم، خودباری و انسان‌سازی و جایگاه سیاسی و اجتماعی بانوان با بیانی ساده و معانی ژرف از ایشان برجای مانده که همانند منشوری جاویدان است.

وی با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) در مورد نقش زنان در خانواده، تصریح کرد: اگر زن در جامعه بتواند به علم، معرفت، کمالات معنوی و اخلاقی که خدای متعال و آیین الهی برای همه انسان‌ها به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد، تربیت فرزندان بهتر خواهد شد و محیط خانواده گرم‌تر و باصفاتر خواهد شد و جامعه پیشرفت بیشتری خواهد کرد.

وی گفت: امام راحل تأکید داشتند شما زنان سهم بزرگی در این نهضت اسلامی ما دارید، زنان باید تحصیل کرده پزشکان متخصص، آن‌هم در رشته های گوناگون و مربیان و دبیران و معلمانی کاردان و باتقوا امروز و فردای ایران عزیز ما را تأمین کنند.

حسن‌آبادی افزود: حمایت بی‌دریغ حضرت امام(ره) از تحصیل و پیشرفت عملی زنان در سیره خصوصی و در شیوه خانوادگی ایشان مشهود است، این در شرایطی بود که در همان زمان برخی طبقات اجتماعی و اصناف جامعه، دختران و زنان خود را از کسب علم و فضیلت به نام دین و دینداری تا بدانجا باز می‌داشتند که حتی برخی از ایشان از دانش و سواد اولیه هم بی‌بهره بودند. تحصیلات عالی و کسب کمالات علمی در قشر بانوان خانواده حضرت امام گویای مبارزه عملی ایشان با چنین جهلی می باشد. 

وی عنوان کرد: در اندیشه امام خمینی زنان همانند مردان باید در تمامی ابعاد و شئون اجتماع دخالت داشته باشند، امام خمینی فرمودند: «امروز باید خانم‌ها به وظایف اجتماعی و دینی خودشان عمل کنند و عفت عمومی را حفظ بکنند و روی آن عفت عمومی کارهای اجتماعی و سیاسی را انجام بدهند.»

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در پایان، تأکید کرد: بانوان در ایران ثابت کردند که در پیشاپیش این نهضت قدم برداشته‌اند و از منظر امام(ره)، زن مربی و مظهر آمال بشر است و از دامن وی مرد به معراج می‌رود و اگر آنان از ملت‌ها گرفته شوند ملت‌ها به شکست و انحطاط کشیده می‌شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1256267

مهمترین اخبار ایران و جهان: