نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 10:11

وجود ۷۰۰ اسیر فلسطینی بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی

یک مرکز پژوهشی فلسطینی از وجود ۷۰۰ اسیر فلسطینی بیمار در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، مرکز پژوهش‌های اسرای فلسطینی گزارش داد که ۷۰۰ اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی از بیماری رنج می‌برند.

در این گزارش آمده است که ۱۶۰ مورد از این اسرای فلسطینی در شرایط جسمی وخیمی قرار دارند.

این مرکز پژوهشی فلسطین اعلام کرد که در میان ۷۰۰ اسیر فلسطینی یاد شده، دست کم ۲۰ مورد ابتلاء به سرطان وجود دارد.

کمیته اسرای فلسطینی پیشتر گزارش داده بود که بازداشت فلسطینیان، یکی از ابزارهای همیشگی و برنامه‌ریزی‌شده اشغالگران صهیونیست است که به شدت افزایش یافته است به طوری که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۰۰۰ فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند.

کمیته اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرده است که نظامیان صهیونیست از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۱۷۰ فلسطینی ساکن اریحا را بازداشت کرده‌اند که بیشتر این بازداشت‌ها در اردوگاه «عقبه جبر» روی داده است.

بر اساس این گزارش، بازداشت‌های صورت گرفته از سوی نظامیان صهیونیست به ویژه در اردوگاه عقبه جبر، همراه با اعدام میدانی و آزار سازمان‌یافته بازداشت‌شدگان و خانواده‌های ایشان بوده است.

همچنین طبق این گزارش، نظامیان صهیونیست طی یورش‌های خود ضمن استفاده از سلاح‌های گوناگون، به تهدید مداوم، اجرای سیاست مجازات جمعی، تخریب خانه فلسطینیان و هدف قرار دادن چند تن از افراد یک خانواده از جمله خانواده برخی شهدا اقدام کرده‌اند.

کمیته اسرای فلسطین در گزارش خود نوشته است: در میان بازداشت‌شدگان، ۲۲ کودک زیر ۱۸ سال به چشم می‌خورند که از میان آنان ۳ کودک ۱۵ ساله در بازداشت اداری هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258223

مهمترین اخبار ایران و جهان: