نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 13:14

نماینده مجلس؛ احداث مجتمع چند منظوره ویژه معلولان کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از ساخت مجتمع چند منظوره برای معلولان با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمدکریم آریا در آیین افتتاحیه بازارچه دائمی جهت فروش محصولات و تولیدات جامعه بهزیستی گفت: برای فروش تولیدات جامعه معلولان مشکلاتی وجود داشت که تعدادی از غرفه‌های تعاون روستایی در اختیار بهزیستی استان قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۴۵ هزار نفر مستقیما از بهزیستی حقوق دریافت می‌کنند، گفت: بر تسهیلاتی که جهت ایجاد اشتغال معلولان ارائه می‌شود نظارت شود تا انحرافی نداشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه معلولان موضوع اشتغال پایدار است که اداره‌کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد موفق شد رتبه برتر جذب اعتبارات اشتغال‌زایی را در میان ادارات کل بهزیستی کشور کسب کند.

این مسئول عنوان کرد: شروع اشتغال کار سختی است اما سخت تر از آن حمایت و صیانت از اشتغال ایحاد شده خصوصا برای معلولان است که تنها مرجع آنها بهزیستی است.

آریا از استاندار خواست در شورای اداری مصوب شود که خرید محصولات ادارات از این نمایشگاه و بازارچه انجام شود، ضمن اینکه مردم از تولیدات این نمایشگاه که با بهترین کیفیت و کمترین قیمت عرضه می‌شوند خرید کنند.

وی گفت: ۱۰ غرفه از غرفه‌های تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به صورت رایگان برای فروش تولیدات معلولان در اختیار قرار گرفته شده است.

در ادامه آریان‌پور سرمایه‌گذار بازارچه تولیدات معلولان گفت: برای اولین بار وارد استان شدم با معاون اقتصادی استانداری دیداری داشتم و آقای عسکری که فرد کاربلدی است من را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که مورد حمایت مسئولان استانی قرار بگیریم توانایی ایجاد ۵ هزار شغل در استان را خواهیم داشت.

در پایان این نشست هم مهدی روشنفکر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید ۴۵ هزار نفری که جامعه هدف بهزیستی هستند به واسطه نبود شغل در خانه محبوس شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال معلولان استان، مجتمع چند منظوره با پیش‌بینی اعتبار ۶۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

روشنفکر عنوان کرد: شهرداری و شورای شهر به حوزه مسکن و عوارضی که از معلولان گرفته می‌شود ورود کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252467

مهمترین اخبار ایران و جهان: