نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 14:29

قدم اول در مهار تورم و رشد تولید را دستگاه‌های زیرمجموعه دولت بردارند

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال برای کاهش تورم و افزایش تولید قدم اول را بهتر است دستگاه‌های زیرمجموعه دولت انجام دهند، گفت: اگر این دستگاه‌ها جلوی افزایش قیمت برخی اقلام را بگیرند کارها بهتر پیش می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تبریک فرارسیدن عید فطر به روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار داشت:  فرشته‌ الهی در آخرین روز از ماه رمضان ندا می‌کند «مژدگانی بندگان خدا، خداوند گناهان گذشته‌تان را آمرزید، پس برای آینده‌تان مراقبت کنید».

امام جمعه رفسنجان به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ پرداخت و از این نهاد به‌عنوان یک مجموعه قدرتمند و ارزشمند یاد کرد و بیان داشت: قبل از جنگ در فتنه‌های داخلی سپاه سینه سپر کرد و در دوران دفاع مقدس سپر دفاعی مردم در میدان بود و این همه شهدای پاسدار و بسیجی تقدیم اسلام کرد و بعد از دوران جنگ در عرصه‌های سازندگی در کنار همه دولت‌ها با هر تفکر و سلیقه سیاسی که داشتند، با تمام توان در میدان بود.

وی ادامه داد: سپاه امروز خار چشم دشمنان اسلام در همه صحنه‌هاست.

عسکری با اشاره به سیل مرداد ۱۴۰۱ در رفسنجان و تخریب منازل مسکونی در شهر و روستاها عنوان کرد: کمک بنیاد مسکن برای جبران خسارات ۲۶۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: امروز مسأله مسکن یک مشکل جدی در جامعه ماست و ضرورت دارد نسبت به رونق تولید مسکن همت جهادی صورت گیرد.

عسکری با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال برای کاهش تورم و افزایش تولید قدم اول را بهتر است دستگاه‌های زیرمجموعه دولت انجام دهند، اضافه کرد: اگر این دستگاه‌ها جلوی افزایش قیمت برخی اقلام را بگیرند کارها بهتر پیش می‌روند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌ها باید بستر را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنند.بعضا شاهد گله‌مندی سرمایه‌گذاران هستیم از برخوردهای سیاسی گرفته تا باج‌گیری، در حالی که اگر بخواهیم رونق تولید رقم بخورد باید تسهیل‌گری کنیم.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات مجموعه فراجا در کل کشور در خصوص کنترل مسأله بدحجابی و بی‌حجابی، تصریح کرد: مسأله حجاب، هم یک الزام قانونی بوده و هم ضرورت شرعی‌ست. هر حکمی که خداوند داده به مصلحت فرد و جامعه است و اگر از کاری نهی کرده مفسده است.

وی در پایان از روحانیون و مبلغان دینی که در ماه مبارک رمضان در شهرستان به تبلیغ و تبیین مسائل دینی پرداختند، قدردانی کرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1163167

مهمترین اخبار ایران و جهان: