نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 20:03

معاون استاندار قزوین: مدیران ‌برای شنیدن گلایه‌های مردم گوش شنوا داشته باشند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر لزوم پاسخگو بودن جدی مسئولان به مردم در ایام دهه فجر گفت: همه مسئولان و مدیران باید گوش شنونده باشند؛ چرا که بالاخره مردم حرف و گلایه دارند و مسئولان باید به سهم خود شنونده حرف‌های مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قزوین عصر امروز به ریاست ابوالحسن کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و با محوریت بیان گزارش اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های عضو این ستاد در دهه مبارک فجر برگزار شد.

لزوم استفاده گسترده و پرحجم از پرچم ایران در برنامه‌های دهه فجر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به اولویت‌های مهم برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:‌ در ایام دهه مبارک فجر همه دستگاه‌ها باید استفاده از پرچم جمهوری اسلامی ایران را به صورت گسترده و پرحجم در اولویت قرار دهند و در این زمینه از همه دستگاه‌ها و ادارات به طور جدی انتظار داریم.

کبیری اضافه کرد: بنابراین دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در دهه مبارک فجر اهتمام ویژه‌ای به نمایش پرچم جمهوری اسلامی ایران و نماد ملی را مد نظر داشته باشند. در ضمن همه ادارات، پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج باید محوطه و خیابان محل استقرار خود را تزیین کنند و به این صورت شهر به طور کامل آذین‌بندی شده و زحمت شهرداری‌ هم کم می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین باید تا دهه فجر آثار نحس برخی دیوارنویسی‌ها که توسط معاندان نظام صورت گرفته را پاک کنیم و شهرداری‌ها باید در این زمینه همت داشته باشند و ادارات و سازمان‌ها به سهم خود برای پاک‌سازی و تزیین دیواره‌های ساختمان‌های خود اقدام کنند. بنابراین برای دهه فجر همه ادارات باید محدوده ساختمان و دیوار خود را تزیین کنند.

کبیری یادآور شد: اگر بار کل آذین‌بندی شهر را به دوش شهرداری‌ها بیندازیم، هزینه زیاد و سنگینی به شهرداری‌ها تحمیل می‌شود و به همین خاطر دستگاه‌های اجرایی و حکومتی ما باید به شهرداری کمک کنند.

معاون استاندار قزوین با تأکید بر لزوم پاسخگو بودن جدی مسئولان به مردم در ایام دهه فجر گفت: همه مسئولان و مدیران باید گوش شنونده باشند؛ چرا که بالاخره مردم حرف و گلایه دارند و مسئولان باید به سهم خود شنونده حرف‌های مردم باشند. چرا که اگر نمی‌توانیم گرهی باز می‌کنیم، می‌توانیم حداقل با مردم همدردی کنیم.

کبیری افزود: دستگاه‌های فرهنگی مثل اداره‌کل ارشاد، حوزه هنری و سازمان فرهنگی شهرداری قزوین هم باید در این دوران از روش‌های ابتکاری، خلاقانه و نو برای بیان دستاوردهای انقلاب استفاده کنند و از کلیشه‌ای عمل کردن خارج شوند و به موضوعات جدید روی بیاورند. در ضمن باید از صداوسیما فراتر رویم و باید از فضای مجازی برای تبیین دستاوردها استفاده کنند.

برگزاری جشنواره فیلم فجر در قزوین به حمایت در حوزه تبلیغات شهری نیاز دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هم در این جلسه برگزاری جشنواره فیلم فجر را مهمترین صورت‌مسئله این دستگاه در حوزه برنامه‌های دهه فجر دانست و گفت: برگزاری این جشنواره تبدیل به یک عرصه و محور تقابل جدی در فضای فرهنگ و هنر کشور شده که آیا بالاخره این جشنواره برپا می‌شود یا نمی‌شود؟

محمدحسین فائزی اضافه کرد: در استان قزوین هم ما پیگیر هستیم که فیلم‌های ‌جشنواره فجر در این استان همزمان با تهران اکران شوند. اینجا از شهرداری‌ها تقاضا می‌کنیم که در حوزه تبلیغات شهری جشنواره فیلم فجر به ما کمک کنند. در این میان یک جریان محارب خیلی پررنگ ایستاده و می‌گوید چهل‌ویکمین دوره جشنواره فجر برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین مصر هستیم که تعداد مناسبی از فیلم‌های جشنواره فجر امسال به قزوین بیاید؛ چرا که بعد از چند سال جشنواره فجر بین‌المللی شده و تعداد فیلم‌هایی که به جشنواره آمده، حتی از سال قبل هم بیشتر است و به همین خاطر باید مردم را پای این تماشای این فیلم‌ها بیاوریم و این موضوع مهم کار ماست که در این بخش فقط به بستر تبلیغاتی نیاز داریم.

مسابقات ورزشی ملی بانوان کشور دهه فجر در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های دهه فجر این دستگاه در 14 محور تدوین شده است، گفت: هماهنگی با واحدهای تولیدی استان قزوین به منظور فضاسازی و تبلیغات محیطی ایام دهه فجر، نواختن زنگ انقلاب در بنگاه‌های اقتصادی استان و بازدید از واحدهای تولیدی توسط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از جمله برنامه‌های ما در این حوزه است.

عین‌الله کشاورز ترک برگزاری مسابقه ورزشی ویژه کارگران و خانواده‌های آنها را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: همچنین میزبان مسابقات کشوری بانوان کارگر در رشته کاراته و تکواندو هستیم. همچنین در این ایام جشنواره امتنان و تقدیر از برگزیدگان جامعه کار و تولید را برگزار خواهیم کرد و برپایی جشن انقلاب در واحدهای تولیدی را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جهاد تبیین در حوزه دستاوردهای دولت به ویژه در بخش اشتغال و بیمه تأمین‌اجتماعی از دیگر برنامه‌های این حوزه است که با همکاری همه صنایع و کارخانجات استان قزوین صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 989323

مهمترین اخبار ایران و جهان: