نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 22:33

فرصت‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان فراهم شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با حذف محدودیت‌ها می‌توان فرصت‌های شغلی جدید برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی روز پنج شنبه در دیدار با مسئولان بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: دستیابی به توسعه و ارتقای بخش کشاورزی و ایجاد مشوق برای سرمایه گذاری با حذف انحصارها و محدودیت‌های غیرضروری عملی خواهد شد.

وی تغییر روش‌ها و به کارگیری فناوری نوین برای ارتقای تولید و اقتصاد کشاورزان، آموزش و ترویج کاربردی برای ارتقای علمی بهره برداران بخش کشاورزی را ضروری برشمرد.

کرمی تصریح کرد: تلاش جهادی و نظارت میدانی با بهره گیری حداکثری از منابع آب و خاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه باغات خصوصاً نخلستان‌ها و محصولات گرمسیری و توسعه آبزی پروری در برنامه کاری سازمان جهادکشاورزی قرار گیرد.

استاندار سیستان وبلوچستان ارتقای زندگی کشاورزان و روستاییان در مسیر توسعه بخش کشاورزی را یک مأموریت مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: استانداری هم در تحقق این اهداف، با مجموعه جهاد کشاورزی همراهی خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های استان چهار فصل سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های شاخصی برای خودکفایی در تولید گوشت مرغ، میوه‌های گرمسیری و گیاهان دارویی کم آب بر، توسعه نخلستان‌های تجاری و گلخانه‌ها، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان در حال اجراست.

سید محمد رضا سیدحسینی افزود: خوشبختانه تاکنون ۹۰ درصد از گندمزارهای استان تحت پوشش کشت قراردادی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای توسعه گلخانه‌ها با بهره گیری از آب سدها برنامه‌های جامعی تدوین شده است، خواستار همراهی مسئولان برای تخصیص آب مور نیاز طرح‌های بخش کشاورزی در سراسر استان شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1000067

مهمترین اخبار ایران و جهان: