نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 16:24

مردم استان سمنان اهانت به اسلام و قرآن را محکوم کردند

سمنان- مردم ولایتمدار استان سمنان بعد از خطبه‌های نماز جمعه در محکومیت اهانت به دین مبین اسلام، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع مردم انقلابی استان سمنان در پی اهانت اروپائی‌های داعیه‌دار حقوق بشر و آزادی، به قرآن کریم و دین مبین اسلام، امروز جمعه بعد از خطبه‌های نمازجمعه در هشت شهرستان استان سمنان و ۲۰ شهر برگزار و مردم خواستار شکستن سکوت جامعه جهانی در قبال این موضوع شدند.

مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود خائن و … توطئه غربی اهانت به قرآن کریم و مقدسات مسلمانان را محکوم کردند. مردم نمازگزار و متدین استان سمنان همچنین خطاب به دولتمردان خواستار برخورد قاطعانه با این اقدام غربی‌ها شدند.

نمازگزاران استان سمنان همچنین پلاکاردهایی که بر روی آنها نسبت به اهانت به مقدسات مسلمانان شعارهایی نوشته شده بود، در دست داشتند. بر روی برخی پلاکاردها آزادی بیان بهانه توهین است. اسلام پیروز است. ترس دشمنان از اسلام؛ نوشته شده بود.

مردم استان سمنان اهانت به اسلام و قرآن را محکوم کردند

واکنش‌ها در خطبه‌های نماز

ائمه جمعه در سراسر استان سمنان نیز در خطبه‌هایشان به این موضوع واکنش نشان دادند. حجت الاسلام جلیل شریفی نیا امام جمعه آرادان این موضوع را از ترس غربی‌ها از نفوذ کلام الله مجید دانست و خاطر نشان کرد: عظمت اسلام مایه ترس دشمنان است.

در دامغان نیز حجت الاسلام محمد حسن رستمیان با بیان اینکه دشمنان اسلام و قرآن باید بدانند آینده از آنِ مسلمانان است، گفت: تمام این اقدامات نشان می دهد که دشمنان از نفوذ اسلام می ترسند.

حجت الاسلام محمد عزیزی امام جمعه میامی هم اروپائیان را ترویست‌های اصلی دانست و این اقدام را محکوم کرد، همچنین مردم میامی در شعارهایشان خواستار برخورد با سفیر سوئد شدند.

محکومیت اقدام سوئد

مردم در مرکز استان سمنان نیز با حمل پلاکاردهایی، این اقدام دشمنان را محکوم کردند و اعلام داشتند که تمام هراس و عداوت دشمنان و غربی ها از صدور انقلاب اسلامی است.

موج اسلامگرایی و هراس غربی ها از نفوذ اسلام و تعالیم قرآنی موضوعی بود که حجت الاسلام مطیعی امام جمعه سمنان در خطبه های امروز خود به آن اشاره کرد. اتفاق مشابهی در شاهرود نیز رخ داد مردم در میعادگاه نمازجمعه در صفوفی به هم پیوسته اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

حجت الاسلام رضوی نسب امام جمعه بسطام هم اهانت دشمنان به قرآن را نشانه ضعف و ترس آن‌ها دانست و اعلام کرد مسلمانان در تمام دنیا پیروز اصلی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1001067

مهمترین اخبار ایران و جهان: