نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 23:58

اردبیل باید با استانداردهای مناسب بزرگراهی به مرکز کشور متصل شود

اردبیل-نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل باید به‌صورت بزرگراه مطمئن و ایمن و با استانداردهای مناسب بزرگراهی به مرکز کشور متصل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم اظهار کرد: استان اردبیل باید به‌صورت بزرگراه مطمئن و ایمن و با استانداردهای مناسب بزرگراهی به مرکز کشور متصل شود.

وی افزود: راه یک زیرساخت مهم بوده و ده‌ها و صدها سال برای منطقه خدمات ارائه خواهد داد و با دیدگاه‌های کوتاه مدت نباید به آینده استان و مردم لطمه‌ای وارد شود و این موضوع را باید مسئولین اجرایی مدنظر قرار داده و عمل کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی از مسیر ارتباطی حدوداً ۱۷۵ کیلومتری اردبیل - سرچم به‌عنوان مهم‌ترین راه ارتباطی استان به مرکز کشور یاد کرد و گفت: در بودجه سال ۹۶ برای پروژه مهم چهار خطه‌سازی این مسیر ردیف بودجه ملی گرفته شده است.

بدری با اذعان به اینکه در قطعات مسیر پروژه بزرگراه اردبیل - سرچم پیمانکاران در حال ساخت بزرگراه هستند، افزود: تنها برای محدوده گردنه و تونل‌های این مسیر به طول حدود ۴۵ کیلومتر پیمانکار انتخاب نشده است.

وی دلیل عدم انتخاب پیمانکار برای این محدوده را فراهم نمودن زمینه برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر طرح‌های مختلف برای انتخاب بهترین و ایمن‌ترین مسیر جایگزین در محدوده گردنه و تونل‌های مسیر اردبیل - سرچم بیان کرد و گفت: طرح‌های مذکور توسط مشاورین ذیصلاح در طول ماه‌های گذشته تهیه شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014067

مهمترین اخبار ایران و جهان: