نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 15:36

اسلحه‌ساز آلمانی تعداد تانک‌های ارسالی به اوکراین را لو داد

کارخانه اسلحه‌سازی آلمان تعداد تانک‌هایی که قصد دارد برای اوکراین ارسال کند را برملا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، کارخانه اسلحه‌سازی «راین‌متال» آلمان اعلام کرد که ۱۳۹ دستگاه تانک «لئوپارد ۲A۴» را با اصلاحات و تغییرات مختلف به اوکراین ارسال خواهد کرد.

برلین با وجود فشارهای فزآینده تاکنون با ارسال تانک به اوکراین موافقت نکرده اما آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان به روشنی اعلام کرد که دولت این کشور جلوی کشورهایی که قصد دارند تانک‌های لئوپارد خود را به کی‌یف بدهند، نخواهد گرفت.

سخنگوی راین‌متال درباره ارسال لئوپارد به اوکراین گفت: ۲۲ دستگاه تانک لئوپارد داریم که می‌توانیم آنها را فعال و به اوکراین ارسال کنیم.

با این حال به نوشته وبگاه خبری RedaktionsNetzwerk Deutschland، آماده کردن و ارسال این تانک‌ها حدود یک سال طول می‌کشد. سخنگوی راین‌متال همچنین اضافه کرد که این کارخانه ۲۹ دستگاه تانک لئوپارد دیگر در اختیار دارد که به عنوان بخشی از برنامه انتقال سلاح از برلین به کشورهای اروپایی، در حال تعمیر آنها است و تا آوریل یا مه، قابل استفاده خواهند بود.

وی همچنین گفت که راین‌متال می‌تواند ۸۸ دستگاه تانک قدیمی‌تر لئوپارد نیز در اختیار اوکراین قرار دهد اما زمان‌بندی برای ارسال و تحویل آن معین نکرد.

مطابق قوانین آلمان، اپراتورهای خارجی سلاح‌های ساخت این کشور در صورتی که بخواهند سلاح‌ها را به کشور ثالث بدهند، باید از برلین مجوز بگیرند.

بربوک روز یکشنبه گفته بود که اگر لهستان بخواهد تانک‌های خود را به اوکراین بدهد و از آلمان مجوز بخواهد، برلین مخالفت نخواهد کرد.

اظهارات اخیر بربوک با لحن قبلی برلین تفاوت آشکاری دارد زیرا مقامات این کشور پیش‌تر بر عدم تمایل خود برای صدور جواز تانک لئوپارد به اوکراین، تاکید کرده بودند!

مسکو کشورهای غربی را به ایجاد جنگ نیابتی علیه روسیه از طریق اوکراین متهم و به دفعات نیز تاکید کرده که ارسال تسلیحات به کی‌یف تنها به طولانی شدن جنگ منجر شده و در نتیجه نهایی آن تاثیر نخواهد گذاشت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز پیش از این در واکنش به احتمال ارسال تانک از آلمان و انگلیس به اوکراین، گفته بود که تانک‌های آلمانی هم مثل بقیه تانک‌های غربی «خواهند سوخت.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 995123

مهمترین اخبار ایران و جهان: