نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 14:18

بیش از 1000 مدرسه کانکسی در کشور تا پایان امسال ساماندهی می‌شوند

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سطح کشور هزارو ۷۳ مدرسه کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز مستقل وجود دارد که تا پایان امسال ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حمیدرضا خان‌محمدی در مراسم بهره برداری از هنرستان دخترانه تمام خیرساز مرحوم احمد محمدی در جمع مسئولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: تعداد ۲ هزار پروژه بزرگ مدرسه سازی در سطح کشور در حال احداث بوده که با توجه به تحریم های ظالمانه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: بزرگترین جشنواره مدرسه‌ساز در زمان افتتاح مدارس تمام خیرین خلاصه می شود و این مدارس که با هزینه تمام شخصی خیرین احداث می‌شود اوج گذشت و ایثار را در زمان کنونی به ارمغان می‌آورد.

رئیس سازمان نوسازی تجهیز و توسعه مدارس کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این هنرستان با تمام هزینه های خیر محترم احداث شده، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس امکانات و تجهیزات این مدرسه را برای یادگیری بهتر دانش‌آموزان در شرایط مطلوب تقبل می‌کند. 

وی ادامه داد: استخر دانش‌آموزی شهرستان نیز مهرماه امسال به بهره برداری رسیده و در اختیار فرهنگیان و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

خان‌محمدی گفت: در کشور هزارو ۷۳ مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز مستقل در طرح شهید پناهی ساماندهی تا پایان امسال ساماندهی می‌شوند.تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی مدارس کانکسی بدون الحاقی برداشته می‌شود.

وی بیان کرد: در طرح شهید عجمیان برای شادابی دانش‌آموزان تلاش شده تا از حیاط مدارس و فضاهایی در قالب محوطه استفاده شود و ۴۰ هزارمترمربع از این فضاها آسفالت و یا ایزوگام می‌شود.

رئیس سازمان تجهیز نوسازی و توسعه مدارس کشور تبراز کرد: با همکاری بسیج و سپاه ۷۰۰ مدرسه در استان گلستان در طرح شهید عجمیان هدف گذاری شده است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان این مدارس در کنار مهارت عملی در رشته های حرفه ای که آموزش می‌بینند می‌بایست مهارت زندگی، بخشندگی و ایثار را آموزش  ببینند و بیوگرافی این خیر در مدرسه برای فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان به این امر نصب شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268469

مهمترین اخبار ایران و جهان: