نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:00

قدرت کشور در زمینه های مختلف افزایش یابد

کرمان _ امام جمعه کرمان با تاکید بر لزوم افزایش اقتدار کشور در زمینه های مختلف گفت: قدرت کشور موجب بازدارندگی دسیسه های دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه همه ما باید تقوای الهی را رعایت کنیم، گفت: حضرت علی (ع) فرموده‌اند که از خدا بترسید و پند واندرزهایی را که خداوند در قرآن به ما داده است، در دستور کار خود قرار دهید و در زندگی جدی بگیرید.

او با بیان اینکه یکی از عوامل مؤثر در تربیت، وجود الگوها و سرمشق‌های بزرگ در زندگی هر فرد است، افزود: وجود افراد تربیت شده در جامعه و مربی آگاه به امورات تربیتی بسیار در تغییر افراد مؤثر است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه انبیا از بطن مردم هستند، بیان کرد: جامعه بشری وقتی که رفتار کریمانه و همراه اخلاق و معنویت افراد را می بیند، آن را الگوی خود قرار می‌دهد و بزرگ‌ترین الگو برای اقتدا انبیا هستند و در جای جای قرآن دراین باره بسیار گفته شده است.

او با بیان اینکه در رفتار و کردار باید از ائمه اطهار (ع) الگو برداری کرد، افزود: تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار نگیرید و باید در نظر گرفت که پیامبر اکرم (ص) چگونه رفتار می‌کردند و با شرایط سخت کنار می‌آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: در بخش تربیت به صورت لسانی عمل کنید و مربی باید هر آنچه را که بر زبان جاری می‌کند نیز در رفتار و گفتار خودش هم نمایان باشد؛ بنابراین مربی موفق، فاصله ایمان و عمل را باید کم کند تا تربیت آن تأثیر گذار باشد.

او با اشاره به اینکه تسلط کامل به هوا، نفس و خودسازی، نوعی جهاد اکبر است، بیان کرد: پناه بردن به خدا در صحنه‌های سخت، بهترین راه رهایی است و با یاد خدا می‌توان در جهاد اکبر سربلند بود.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام صادق بیان داشت: کفار در تلاش بودند تا مرجعیت دینی را از بیت و خانه امام صادق (ع) دور کنند تا مردم به ایشان مراجعه نکنند.

او افزود: دشمنان در زمان امامت امام صادق (ع) کشمکش‌های دینی و اعتقادی در بین توده‌های حکومتی ایجاد می‌کردند تا امت شکل نگیرد و بحث‌های مختلف اختلافی را بین مردم رواج می‌دادند.

امام جمعه کرمان با اشاره به هفته هلال احمر بیان کرد: باید قدر نیروهای هلال احمر را که همه جور پای کار هستند و نسبت به جامعه انسانی احساس مسئولیت دارند، بدانیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با لغو کاپیتولاسیون اجازه داده نشد به غرور ملی خدشه‌ای وارد شود و همچنین لغو فتوای امتیاز تنباکو نقطه عطفی برای ملت‌ها و مردم شد و به دنبال آن مشروطه و سپس انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت که یکی پس از دیگری سیلی سنگینی را بر دشمنان وارد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به جنگ فلسطین و اسرائیل ادامه داد: توان و حجم بالای دفاع فلسطین در برابر صهیونیست‌ها بسیار ستودنی می‌باشد و پیروزی آن‌ها نزدیک است و آنها پرچم پیروزی را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهند آورد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ایران قوی و مستقل را در دوران امروز نیاز داریم و به فضل خدا این قدرت و استقلال روز به روز افزایشی است و برای اینکه ایران قویمان را قوی‌تر کنیم تا به حوزه‌های بازدارندگی برسیم باید مواظب داخل کشور باشیم؛ البته با هوشیاری هرچه بیشتر خارج کشور را زیر نظر داشته باشیم.

او با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی کردند که با تحریم‌ها، مشکلاتی را بر ما تحمیل کنند، افزود: آن‌ها می‌خواستند برجامی نافرجام را بر کشور ما تحمیل کنند و خودشان از آن خارج شدند، آن‌ها به دنبال برجام منطقه‌ای بودند و بر برجام ۱ رضایت نداشتند.

او گفت: در صحنه بین الملل باید توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم استقلال ما حفظ شود، بازدارندگی در بخش اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و … را جدی بگیریم و برنامه‌های قوی‌تری داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206325

مهمترین اخبار ایران و جهان: