نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 11:41

نارضایتی مسافران و گردشگران از افزایش عوارض ورودی آبشار یاسوج

مردم و مسافران از افزایش عوارضی ورود به پارک آبشار یاسوج از ۱۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان گلایه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با گرم شدن هوا، شهر یاسوج و آبشار زیبای این شهر می‌شود مقصد گردشگرانی است که پایتخت طبیعت ایران را به دلیل آب و هوای مناسب برای سفر انتخاب می‌کند.

به تازگی شهرداری یاسوج با افزایش ورودی به آبشار یاسوج و همچنین افزایش هزینه‌هایی اسکان در این مکان گردشگری سبب نارضایتی گردشگران و مسافران شده است.

بالان سرمایه‌گذار آبشار یاسوج در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: آبشار یاسوج را به صورت سرمایه‌گذاری به من واگذار کردند و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به شهرداری پرداخت کردم اما شهرداری در یک اقدام عجیب ورودی آبشار که ۱۵ هزار تومان بوده را به ۵۰ هزار تومان افزایش داده است.

سرمایه‌گذار آبشار یاسوج ادامه داد: این موضوع را با اعضای شورای شهر مطرح کردم آنها گفتند همچین مصوبه‌ای نداشتیم و این کار شهرداری تخلف است.

وی عنوان کرد: چند روزی می‌شود که به شهرداری مراجعه می‌کنم تا با شهردار دیداری داشته باشم اما به خاطر استیضاح در محل کار حاضر نمی‌شود که جواب مردم را بدهد.

بالان ادامه می‌دهد: با توجه به تعطیلی مدارس و گرم شدن هوا بسیاری از هموطنان یاسوج را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند اما شرایطی که در شهرداری و آبشار حاکم است مسافران را فراری می‌دهد.

وی عنوان کرد: امیداریم مسئولان ارشد استانی و همچنین نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند تا شرایط حاکم به حوزه گردشگری استان خسارت وارد نکند.

این سرمایه‌گذار در پاسخ به اینکه چه خدماتی در آبشار ارائه می‌شود، گفت: هیچ گونه خدماتی در آبشار ارائه نمی‌شود حتی ۲۰ درصد روشنایی در کل آبشار وجود ندارد و هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌شود که بخواهیم برای یک ورودی از مسافران و گردشگران ۵۰ هزار تومان عوارض بگیریم، یک مغازه در آبشار است که اتفاقا قیمت‌های آن چندین برابر شهر است.

وی عنوان کرد: با الکترونیکی شدن، هر خانوار از لحظه ورود به آبشار تا خروج ممکن است ۵۰۰ هزار تومان عوارض پرداخت کند که این برنامه‌ها‌ی مخفیانه به صلاح حوزه گردشگری استان نیست.

وی بیان کرد: شهرداری علاوه بر افزایش ورودی به آبشار هزینه نشستن در آبشار را به ۴۰ هزار تومان و چادر برپا کردن را به ۱۰۰ هزار تومان افزایش داده است.

بالان بیان کرد: این بگیر و ببند در شهرداری و شورای شهر یاسوج به ضرر استان است و امیدوارم مسئولان برای این موضوع تدابیری اتخاذ کنند تا شهرداری یاسوج از این بلاتکلیفی خارج شود و گردشگری متحمل ضرر و زیان نشود.

به گزارش فارس؛ این کار شهرداری موجب نارضایتی و گلایه مسافران و گردشگران حتی مردم یاسوج شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1254625

مهمترین اخبار ایران و جهان: