نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 15:59

فعالیت‌های کلان هیئت‌های مذهبی با خودکفایی اقتصادی ممکن می‌شود

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: جامعه ایمانی مشعر با بهره مندی از جوانان هیئتی در توسعه اقتصادی، زمینه خودکفایی را در این تشکل ها فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده پیش از ظهر یکشنبه در جلسه مشترک با مسئول توانمندسازی اقتصادی هیئت‌های مذهبی جامعه ایمانی مشعر کشور، در سخنانی اظهار کرد: تقویت و تعالی هیئت‌های مذهبی باید با وحدت نظر و بهره گیری از ظرفیت‌های فعال و توانمند انجام شود.

وی بر ضرورت تعامل و همراهی بین نهادها و دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف باید بر تعامل و همکاری بین دستگاه‌ها تمرکز داشته و در مسیر فعالیت با پرهیز از افراط و تفریط جایگاه هیئت مذهبی را در جامعه بدرستی تبیین کرد.

حجت الاسلام جعفرزاده بازدهی فعالیت‌ها را منوط به مردمی سازی امور دانست و افزود: مشارکت مردم در فعالیت‌ها باعث استقبال و پذیرش عمومی در جامعه می‌شود و این امر باید در هیئت‌های مذهبی با جدیت دنبال شود تا شاهد بالندگی و تقویت هیئت‌ها شویم.

وی بر بازدید مستمر از هیئت‌ها و حمایت از هیئت‌های نیمه فعال تاکید کرد و گفت: اگر بنا بر اجرای طرح‌های شاخص در هیئت‌های مذهبی است، باید به سراغ هیئت‌های ضعیف و نیمه فعال رفت و محرک‌های فعالیت در این هیئت‌ها را تقویت کرد چرا که هیئت‌های فعال و پویا به بالندگی لازم رسیده اند و نیاز به حمایت چندانی ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: اگر هیئت‌های مذهبی در بحث اقتصاد به خودکفایی لازم برسند می‌توانند با وجود نیروهای جوان و توانمند فعالیت‌های فاخری در سطح جامعه انجام دهند.

فعالیت‌های کلان هیئت‌های مذهبی با خودکفایی اقتصادی ممکن می‌شود

۱۴۰۰ هیئت مذهبی استان اردبیل ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی در جامعه

در ادامه حجت الاسلام محمد رضا بابایی مسئول توانمندسازی اقتصادی هیئت‌های مذهبی جامعه ایمانی مشعر کشور در سخنانی، هیئت‌های مذهبی را حلقه‌های میانی در اتصال حاکمیت به مردم عنوان کرد و گفت: وجود ۱۴۰۰ هیئت مذهبی در استان اردبیل ظرفیت بزرگی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه است که باید به نحو شایسته برای پای کار آمدن این هیئت‌ها برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام بابایی نیروهای جوان در هیئت‌های مذهبی را بزرگ‌ترین سرمایه در راه اندازی فعالیت‌های اقتصادی برشمرد و افزود: توانمندسازی جوانان هیئتی برای ورود به فضای کسب و کار با هدف ایجاد ایجاد منبع پایدار اقتصادی برای هیئت‌ها در اولویت فعالیت کارگروه توانمندسازی اقتصادی هیئت‌های مذهبی جامعه ایمانی مشعر است.

وی از نگارش کتب «اقتصاد هیئت» توسط جامعه مشعر خبر داد و گفت: این کتاب با پرداختن به مباحث مرتبط با توانمندسازی اقتصادی هیئت‌ها، رتبه شایسته تحسین حوزه را بخود اختصاص داده است.

برگزاری «رویداد ملی هم افزایی فعالین اقتصادی هیئت‌های مذهبی» فرصتی برای تبادل تجربیات

مسئول توانمندسازی اقتصادی هیئت‌های مذهبی مشعر از برگزاری «رویداد ملی هم افزایی فعالین اقتصادی هیئات مذهبی» خبر داد و گفت: این رویداد با هدف معرفی هیئت‌های مذهبی فعال در زمینه اقتصادی و ایجاد زمینه برای ایده پردازی برای سایر هیئت‌ها در روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد در تهران برگزار می‌شود.

وی توانمند سازی اقتصادی از طریق جبهه سازی را از اولویت اساسی در تحقق اهداف جامعه ایمانی مشعر در بحث خودکفایی اقتصادی هیئت‌ها عنوان کرد و گفت: ارائه مشاوره فنی، حقوقی، تجاری، معرفی نیروی شایسته و ارائه تسهیلات از فعالیت‌هایی است که با همکاری رابط استان‌ها در مناطق مختلف کشور برای تعالی و تقویت هیئت‌ها انجام می‌شود.

در ادامه اسلام پیله‌ور مسئول جامعه ایمانی مشعر استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: باید رسالت جامعه ایمانی مشعر به درستی تعریف و در بین هیئت‌ها شناخته شود.

وی افزود: در جامعه کنونی و به‌لحاظ شرایط اقتصادی، مردم علارغم علاقه به فعالیت‌های مذهبی، همانند گذشته قادر به حمایت مالی از هیئت‌های مذهبی نیستند در این میان اگر هیئت‌های مذهبی صاحب درآمد نباشند با مشکل مواجه خواهند شد.

پیله‌ور تاکید کرد: ایجاد زمینه برای فعالیت اقتصادی در هیئت‌های مذهبی، علاوه بر تقویت این تشکل‌ها، باعث اشتغال زایی و کارآفرینی در بین جوانان و کاهش برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1244569

مهمترین اخبار ایران و جهان: