نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 17:55

رونق گیشه سینما با پخش جام جهانی

مشهد- رقابت تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا باعث شد پس از مدت‌ها گیشه پردیس سینماهای شهر مشهد با حضور پرشور مردم داغ شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در اولین بازی خود در مقابل انگلیس با نتیجه‌ی ۶ بر ۲ به نفع انگلیس مواجه شد؛ ایران در بازی بعد مقابل ولز توانست ۲ بر ۰ این تیم را شکست بدهد و اما آخرین بازی این تیم مقابل تیم آمریکا رقم خورد؛ این بار اما شماری از هموطنان، کمی متفاوت‌تر قبل برای تماشا حاضر شده‌اند؛ در راهروی سینمای پارک بازار مشهد جمعیت قابل توجهی حضور داشتند.

این حضور پرشور و هیجان اقشار مختلف مردم به سینماهای سینمای مشهد رونق خوبی داد.

رونق گیشه سینما با پخش جام جهانی

در جریان بازی ایران و آمریکا هیجان خاصی بر جاضران در سالن حاکم بود؛ لحظه‌ها یکی پس از دیگری سپری می‌شد؛ موقعیت‌هایی که هر لحظه ممکن بود به گل تبدیل شود؛ موقعیت‌هایی که شور و هیجان و فریاد خوشحالی تماشاگران را در پی داشت؛ با رسیدن به دقایق پایانی بازی همچنان حس امید در بین جمعیت موج می‌زد؛ ۹۰ دقیقه بازی تمام شد؛ ایران گلی به ثمر نرساند؛ تعدادی از تماشاچی‌ها قبل از اتمام بازی سالن را ترک کردند ولی همچنان ایرانیان غیور و میهن دوست به برد ایران امیدوار بودند که در دقایق اضافه بازی که ۹ دقیقه در نظر گرفته شده بود بازی را تساوی کنند.

نفس‌ها در سینه حبس شده بود درست تا دقیقه ۹ وقت اضافه هنوز هم همه منتظر گل بودند؛ با وجود موقعیت‌های مناسب باز هم یوز های ایرانی نتوانستند دروازه حریف را بدرند و سوت پایان بازی به صدا درآمد.

تماشاگران از باخت مقابل آمریکا خیلی متأثر شدند چرا که آن‌ها برای بُردِ صددرصدی آمده بودند.

جمعیت از سالن‌های سینما به سمت بیرون حرکت کردند؛ آنها که چشم انتظار شادی بعد از برد ایران بودند با چهره‌ای غمگین از سالن‌های سینما خارج شدند؛ شادی بعد از برد حق ایران بود.

رونق گیشه سینما با پخش جام جهانی

سینما راوی و فوتبال مجالی برای شادی‌ها و البته شکست‌هایی است که زمینه‌ای برای پیروزی می‌شوند. محل‌تلاقی سینما و فوتبال، مردمی بودن این دو است، جایی که مردم آمال و آرزوی خود را بر پرده سینما و هیجانات و تخیلات خود را در زمین فوتبال جست‌وجو می‌کنند. فوتبال آنچنان در دل و روح عموم مردم عادی رخنه دارد که تعداد زیادی از مردم مشهد را به سینما کشاند.

در این رابطه محمد علی عباس زادگان، مدیر پردیس سینمایی پارک بازار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براساس رقابت تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا از ساعت ۲۲:۳۰ شامگاه سه‌شنبه - به‌وقت ایران، در دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پخش این مسابقه در ۶ سالن پردیس پارک بازار به صورت همزمان انجام شد.

مدیر پردیس سینمایی پارک بازار در ادامه افزود: با توجه به این مسابقه شور و هیجان زن و مرد، کودک، جوان و سالمند که برای تماشای این دیدار حساس به سینما آمده بودند وصف نشدنی است.

وی با بیان اینکه تدابیر امنیتی جهت هر گونه بی نظمی قبل از پخش مسابقه در سینما صورت گرفت بود، بیان کرد: خوشبختانه هیچ گونه مشکل، ناآرامی صورت نگرفت و با توجه به اینکه مردم بسیار ناراحت از عدم پیروزی تیم ملی بودند بدون هیچ مشکلی سالن‌های پردیس را ترک کردند.

عباس زادگان ادامه داد: در جریان پخش این دیدار در پردیس پارک بازار ۶۲۰ بلیط، ۷۰ درصد به صورت اینترنتی و ۳۰ درصد به صورت حضوری در همان ابتدای صبح چهارشنبه توسط مردم پرشور مردم خریداری شد.

مدیر پردیس سینمایی پارک بازار با بیان اینکه پردیس سینمایی پارک بازار مجهز به ۶ سالن است افزود: ظرفیت کل ۶ سالن ۸۰۰ نفر است که ۲۵۰ نفر ظرفیت متعلق به سالن شماره یک این پردیس سینمایی برای پخش مسابقه فوتبال ایران پر شد.

رونق گیشه سینما با پخش جام جهانی

عباس زادگان در ادامه همچنین تأثیر رونق گیشه را آمدن فیلم جدید به سینما دانست و افزود: متأسفانه هنوز بعضی از فیلم‌ها از عید روی پرده سینما است که گاهی همین مسئله کمبود فیلم باعث عدم رونق گیشه می‌شود.

اکران بازی فوتبال در سینماها باعث رونق گیشه شد

در ادامه همچنین، احمدرضا بهبهانی، مدیر پردیس سینمایی هویزه در خصوص پخش فوتبال تیم ملی ایران نیز اظهار کرد: پخش فوتبال تیم ملی ایران و آمریکا همزمان در سالن‌های یک، دو و سه پردیس سینما هویزه انجام شد.

مدیر پردیس سینمایی هویزه با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ بلیط برای تماشای بازی تیم ملی در این پردیس فروخته شد افزود: تمام فروش بلیط به صورت اینترنتی انجام شد.

وی گفت: اقبال مردمی بسیار پرشور که در کمال نظم و آرامش که ۷۰ درصد حضور مردم خانوادگی بود و مابقی نیز تمام شئونات و نظم لازم را رعایت کردند و در محیطی سالم به تشویق و تماشای بازی تیم ملی نشستند.

بهبهانی اکران بازی فوتبال در سینماها را یکی از عوامل رونق گیشه دانست و افزود: این اقدام بسیار کار فرهنگی و ورزشی خوبی بود که در واقع آشتی دوباره مردم بعد از دوران کرونا با سینما را به همراه داشت.

رونق گیشه سینما با پخش جام جهانی

مدیر امور سینمایی خراسان رضوی همچنین افزود: خوراک سینما فیلم است که متأسفانه به دلایلی تهیه کنندگان، فیلم جدید به سینما نمی‌دهند و هنوز بعضی از فیلم‌های در حال اکران در پردیس هویزه مربوط به ۷ ماه گذشته است و امیدوارم در این خصوص تهیه کنندگان فیلم همکاری کنند.

فوتبال به‌عنوان عاملی برای همبستگی ملی این بار با حضور گسترده مردم در پردیس‌های سینمایی نقش خود را ایفا کرد. در نهایت هر مسابقه‌ای برد و باختی دارد؛ چه بسا که یک باخت پلی باشد برای پیروزی‌های آینده و یا تجربه‌ای برای بازی بهتر، به امید موفقیت تیم عزیز جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آینده.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890469

مهمترین اخبار ایران و جهان: