نیوز سیتی!
18 آذر 1401 - 20:12

جبلی: جهاد تبیین و اطلاع رسانی وظیفه مهمی به دوش مستندسازان قرار داده است

رئیس صدا و سیما در اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: حق مردم است که نسبت به دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف اطلاع داشته باشند، در جهاد اطلاع‌رسانی وظیفه مهمی به دوش مستندسازان است.‌

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: نفس برگزاری اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند در عسلویه و در قطب تولید گاز طبیعی و انرژی در منطقه و کشور، نشان و علامت خوبی از راهنما برای ما رسانه‌ای‌ها است. 

وی ادامه داد: اگر از داستان‌های جذابی که در صنعت نفت و گاز هست باخبر شویم و هنرمندانه آنها را برای مردم ایران و فراتر از مرزهای ایران نشان بدهیم گام بلندی را برای امیدآفرینی برداشته‌ایم. نمیدانم از کار بزرگی که در شرف اجرا و بهره‌برداری است با خبر هستید یا نه اما امروز در بازدیدی که از اینجا داشتم، باخبر شدم که یک سکوی نفتی با وزن بیش از 4-5 هزار تن بریده شده و بر روی یک شناور عظیم الجثه قرار داده خواهد شد. قرار است که این سازه تا فاصله نزدیکی به ساحل آورده شود تا 3 سال در بهره برداری از این مخزن جلو بیفتیم. 

جبلی بیان داشت: اگر این شخصیت‌ها را درست تشخیص بدهیم، یک اقیانوس بی کران از موضوعات جذاب برای تقویت امید در جامعه خواهیم داشت. این صنعت پرافتخار که در سخت‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها به دست کارشناسان و مهندسان کشور پیشرفت کرده و امروز تبدیل به یک نقطه افتخار شده است. 

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: ما به عنوان رسانه و شما مستندسازان رسالت بزرگی بر عهده داریم. در پیچ تاریخی قرار داریم که توانستیم به این نقطه از عزت و شرف برسیم و پیشرفت کنیم. این الگو جهانی است، اما عده‌ای چشم طمع دارند و نمی‌گذارند ما با امید به آینده پیش برویم. معتقدم که باید امید نسبت به حال و آینده را تقویت کنیم و راوی اقتدار و پیشرفت کشور باشیم. مردم ما باید مطلع باشند که فرزندان آنان چه افتخار آفرینی‌هایی داشتند. 

وی اضافه کرد: در چند مدت اخیر پیشرفت‌ها و دستاوردهای زیادی را دیدیم. برای مثال موفقیت مهمی در حوزه ماهواره بر داشتیم. نباید از این پیشرفت ها و افتخارات، به آسانی بگذریم. اینها امانتی است که بر دوش ما قرار دارد. حق مردم است که نسبت به این دستاوردها اطلاع داشته باشند، چرا که اگر جوانان ما مطلع باشند برای آینده کشورشان بیشتر تلاش می‌کنند. در جهاد اطلاع رسانی و تبیین وظیفه مهمی به دوش همه ما به‌ویژه شما مستندسازان است. 

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه مستند کوتاه گفت: تلویزیون و شبکه مستند خانه شما مستندسازان است. یکی از جذابیت‌ها برای من این بود که فیلمهای حاضر در جشنواره تلویزیونی را ببینم. حتی گاها دستم می‌رفت که رای بدهم. تاکید میکنم که رسانه ملی برای شماست.‌ امیدوارم از این منبر و تریبون بتوانید به درستی استفاده کنید. حتما برای مستند جایگاه ویژه و متفاوتی و بهتر از قبل داریم. مرکز سیمرغ و دفتر فیلم نامه نویسی ما از جمله ساختارهایی است که در این یک سال اضافه شده است. میدان دادن به مستندسازان یکی از وظایف و رسالت‌های مهم ماست که در دوران تحولی دنبال می‌کنیم و اخبار خوبی در آینده می‌رسد. 

جبلی در پایان گفت: از مدیر شبکه مستند و همه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر می‌کنم که زحمت برگزاری این جشنواره را کشیدند و برای همه برگزیدگان آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 902625

مهمترین اخبار ایران و جهان: