نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 15:10

مخالفت اسکولاری با مربیگری انریکه در تیم ملی برزیل

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال برزیل، همتای اسپانیایی‌اش را گزینه مناسبی برای هدایت سلسائو نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا؛ مدتی است که گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال انتصاب لوئیس انریکه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برزیل شنیده می‌شود.

پس از ناکامی‌ تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2022، انریکه به کار خود در این تیم پایان داد. برزیل هم که نتوانست از مرحله یک چهارم نهایی بالاتر برود، با تیته قطع همکاری کرد. انریکه برخلاف دوران موفق مربیگری‌اش در بارسلونا که با ثبت سه‌گانه قهرمانی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان همراه بود، در تیم ملی اسپانیا افتخار خاصی کسب نکرد و به همین دلیل هم در برزیل برخی مخالف انتصاب او به عنوان جانشین تیته هستند. لوئیز فیلیپه اسکولاری هم یکی از آنهاست.

سرمربی سابق سلسائو که آخرین قهرمانی برزیلی‌ها در جام جهانی 20 سال پیش زیر نظر او رقم خورد، درباره شایعاتی که راجع به مربیگری انریکه در تیم ملی برزیل شنیده می‌شود گفت: چرا انریکه؟ او چه چیزی برده است؟ کسی که به عنوان سرمربی برزیل انتخاب می‌شود باید کارنامه خوبی داشته باشد. او مربی خوبی است اما هیچ چیزی نبرده است، بنابراین چگونه می‌توان او را یک مربی موفق دانست. به نظر من مورینیو بهتر خواهد بود چون همه چیز را برده است.

اسکولاری که در حال حاضر به عنوان مدیرفنی تیم اتلتیکو پارانائنزه فعالیت دارد، تأکید کرد که با سیاست جدید فدراسیون فوتبال برزیل برای سنت‌شکنی و انتصاب یک مربی غیربومی مشکلی ندارد.

او که سابقه هدایت تیم ملی پرتغال را دارد، اظهار داشت: اگر من می‌توانم سرمربی تیم‌های ملی سایر کشورها شوم، چه ایرادی دارد که تیم ملی ما هم سرمربی خارجی داشته باشد. اگر گزینه خارجی خوبی باشد که کیفیت کاری بالایی دارد، باید او را به عنوان سرمربی تیم ملی استخدام کرد. با این حال به نظر من برای فدراسیون خیلی راحت‌تر است که با یک مربی از آمریکای جنوبی قرارداد ببندد تا با یک مربی اروپایی.

گفته می‌شود که اسکولاری جزو حامیان آبل فریرای پرتغالی به عنوان دیگر گزینه هدایت تیم ملی برزیل است. فریرا سرمربی فعلی تیم ملی پالمیراس دو بار فاتح جام لیبرتادورس (2020 و 2021)، یک بار قهرمان لیگ برزیل (2022) و یک بار هم فاتح جام حذفی برزیل (2020) شده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 990725

مهمترین اخبار ایران و جهان: