نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 14:49

حجاب یک گرایش فطری/ سرداران سپاه اسلام نمادهای فداکاری هستند

شاهرود– امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه حجاب و پوشیدگی یک گرایش فطری است، گفت: ملت ایران در برابر خواسته‌های حیوانی غرب، تسلیم نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، با اشاره به سالروز شهادت شهید سلیمانی، تاکید کرد: شهید سلیمانی پرچم‌دار مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی در عرصه بین‌المللی بود همچنین معنویت او، شجاعت و بصیرت و اخلاص او این موج را ایجاد کرد.

با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید سلیمانی، تاکید کرد: نکته قابل توجه بیان معظم له این بود که برای شهید سلیمانی شخصیت ماورایی ساخته نشود و خدایی ناکرده در کنار ایشان مجاهدت‌های سرداران دیگر دیده نشود.

عصاره فضلا

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه خیلی از خلاءهای وجود شهید سلیمانی با سردار قاآنی پر شده است، ابراز کرد: سرداران سپاه اسلام نمادهای فداکاری هستند.

عبداللهیان در دومین بخش از سخنان خود ضمن بیان اینکه امروز حوزه‌های ما در بعد جهاد تبیین و پشتیبانی فکری همچنان نیازمند بزرگانی چون مطهری و مصباح یزدی هستیم، گفت: کار این بزرگان در حمایت از معارف اسلامی و انقلابی در تراز کار شهید سلیمانی در معرفی اسلام است و چه بسا با اهمیت بیشتر زیرا مداد علما افضل من خون شهدا است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از آیت الله مصباح به عنوان عصاره فضلای حوزه نام بردند که در بعد فقه، اصول، فلسفه، اخلاق، کلام و مجاهدت میدانی در پیام رسانی بودند.

اهمیت حجاب

امام جمعه موقت شاهرود ضمن اشاره به وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز گرامیداشت مادران و همسران شهیدان، تاکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بانوان دارای نکات مهمی بود که از جمله آنها می‌توان به ضرورت تبیین نگاه اسلام به زن و خانواده و وظایف همسر و اهمیت نقش مادر اشاره کرد که نشان از عمق اطلاعات و تاریخی و اسلامی ایشان و در عین حال محوریت جذب و افزایش سرمایه اجتماعی برای انقلاب دارد.

عبداللهیان با بیان اینکه حجاب و پوشیدگی یک گرایش فطری است اما رضا خان در سال ۱۳۱۴ بر علیه فطرت انسانی و قانون حجاب قرآنی به پا خاسته و افراد زیادی را به شهادت رساند، گفت: امروز هم همه باید بدانند این مردم هرگز در برابر این خواسته‌های حیوانی تسلیم نمی‌شوند.

وی به انتشار مقاله توهین‌آمیز ساواک و اهانت به امام امت در روزنامه اطلاعات در سال ۵۶ و به دنبال آن قیام مردم قم و مردم تبریز و مردم یزد و پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و یاد شهدای انقلاب اسلامی و مجاهدت آنان را گرامی داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958469

مهمترین اخبار ایران و جهان: