نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:40

5 مدرسه خسارت دیده در زلزله خوی تخریب و بازسازی می شوند

ارومیه - معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: 5 مدرسه آسیب دیده در زلزله شنبه شب خوی تخریب و بازسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان محمدی ظهر جمعه در بازدید از مدارس آسیب دیده از زمین لرزه در خوی اظهار کرد: از ۸۸ مدرسه‌ای که تحت تأثیر کانون زلزله بود طبق بررسی‌های اولیه ۵ مدرسه دچار مشکل جدی شده که نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه یک تیم کارشناسی از تهران عازم مناطق زلزله زده شده و با بررسی و ارزیابی دقیق گزارش نهایی صادر و با انجام برآوردهای لازم به سرعت تخریب و بازسازی و مقاوم سازی را در مدارس آسیب دیده آغاز کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: مرحله شناسایی را با دقت کامل انجام داده و با ارزیابی دقیق مشکلات ساختمان را احصا کنیم و سپس با تأمین اعتبارات لازم از ستاد بحران و از منابع استانی و ملی و خیرین تخریب و بازسازی و مقاوم سازی رو انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مطلب مهمی که باید در نظر داشته باشیم، اولین جایی که باز شود مدرسه است و آخرین جایی که بسته می‌شود باز مدرسه است بر این اساس در تلاشیم با برنامه ریزی دقیق و با تمام ظرفیت این التهاب را از بین ببریم چرا که نباید نظام تعلیم و تربیت دچار اختلال شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: بحران یک شبه اتفاق می‌افتد ولی حل آن ممکن است مدت‌ها زمان ببرد که ما در تلاشیم هرچه سریع‌تر این بحران را پشت سر بگذاریم.

خان محمدی همچنین در دیدار با فرماندار شهرستان خوی تاکید کرد: برای بازگشایی مدارس نباید سراسیمه عمل کنیم که ممکن است نتیجه منفی در پی داشته باشد.

وی افزود: باید با تدوین برنامه دقیق نسبت به آماده سازی سریع فضاهای آموزشی با تعمیر و مقاوم سازی اقدام کرد تا بدون وجود بار منفی برای دانش آموزان و تدارک و القای محیطی امن برای آنها آماده به چرخه افتادن سیستم تعلیم و تربیت با بازدهی هرچه بهتر بود.

حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه رحمانی مدیر کل نوسازی مدارس استان و مطهری مدیر کل آموزش و پرورش ظهر جمعه از مدارس آسیب دیده شهرستان خوی بازید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016825

مهمترین اخبار ایران و جهان: