نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:35

امام جمعه موقت بوشهر: پیش از انقلاب با وجود ثروت ، روستاها و شهرها در فلاکت عجیبی بودند

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امروز برخی مردم از روی ناآگاهی کفران نعمت می‌کنند در حالی که پیش از انقلاب با همه ثروتی که در اختیار بود، روستاها و حتی شهرها با مشکلات عجیبی روبرو بودند و فقر و فلاکت وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر با تبریک ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر، اظهار داشت: والدین دارای مسئولیت‌های مهمی در قبال فرزندان خود هستند که باید آن را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه والدین در قبال شناساندن اهل بیت (ع) به فرزندان و تربیت آنها بر محبت اهل بیت مسئول هستند اضافه کرد: این ایام بهترین فرصت است که خانه و خانواده به نور این خاندان منور شود.

امام جمعه موقت بوشهر زینب کبری (ع) را اسوه بصیرت و آگاهی و درک موقعیت و تجلی توحید در سیاست ورزی دانست و بیان کرد: حضرت زینب (س) با این ویژگی‌ها در تاریخ درخشید و نشان داد که زن می‌تواند در بطن تاریخ باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم شناخت مناسب از حضرت زینب (س) تصریح کرد: پیروان حضرت زینب (س) تحت تأثیر تبلیغات دشمنان در فضای مجازی علیه حجاب قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام هاشمی با گرامیداشت ۱۸ بهمن ماه روز نیروی هوایی جمهوری اسلامی، یادآور شد: نیروی هوایی همواره در حفاظت از حریم هوایی ایران تلاش کرده و در حوادث و اتفاقاتی مانند سیل و زلزله یاری رسان مردم بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش همه مسؤولان برای رفع مشکلات مردم و تأمین نیازها و خدمات‌دهی ویژه به آنها افزود: در راستای عدالت گستری انقلاب اسلامی مسؤولان نظام برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش مضاعف کنند.

خطیب جمعه بوشهر با اشاره به برکات انقلاب اسلامی تاکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی، کشور از نظر تولید علم و فناوری صفر بود اما اکنون به جایگاه شایسته‌ای دست یافته است.

وی افزود: مأموریت انقلاب اسلامی همان مأموریت بعثت انبیا یعنی نجات جامعه از طاغوت و مستکبران است و در ۴۴ سال اخیر علیرغم همه دشمنی‌ها آسیبی ندیده و به فرموده رهبر معظم انقلاب آنها که آرزوی براندازی این نظام اسلامی را داشتند اکنون در گورها هستند.

هاشمی افزود: امروز برخی مردم از روی ناآگاهی کفران نعمت می‌کنند در حالی که پیش از انقلاب با همه ثروتی که در اختیار بود، روستاها و حتی شهرها با مشکلات عجیبی روبرو بودند و فقر و فلاکت وجود داشت.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: این در حالی است که امروز با همه تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی و اجتماعی که هر نظامی بود از هم می‌پاشید، ایران توانسته روز به روز گام‌های استواری در مسیر پیشرفت بردارد.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گام دوم انقلاب، گفت: در این گام با اعتقاد به اصل ما می‌توانیم که امام خمینی (ره) به ما آموخت و مدیریت جهادی باید نواقص و مشکلات نظام اسلامی ایران رفع می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016969

مهمترین اخبار ایران و جهان: