نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 13:41

ارسال هلال احمر زنجان کمک های مردمی به هموطنان زلزله زده خوی

زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر زنجان، کمک های مردمی را به هموطنان زلزله زده خوی ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سید قاسم موسوی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: یک دستگاه کانکس حمام، موادغذایی، کفش و البسه به ارزش هفت میلیارد ریال با همکاری خانه هلال اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان به مناطق زلزله زده خوی ارسال شد.

وی اظهارداشت: خانه هلال جهادکشاورزی و خانه هلال اصناف در شهرستان ابهر، لوازم خانگی، مواد شوینده، بهداشتی و مواد غذایی به ارزش 12 میلیارد ریال به هموطنان زلزله زده در خوی اهدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در خانه هلال سجاس در شهرستان خدابنده 235 میلیون ریال، و خانه هلال کمیته امداد شهرستان ماهنشان نیز بیش از 40 میلیون ریال کمک نقدی به هموطنان آسیب دیده از زلزله در آذربایجان غربی جمع آوری شده بود.

موسوی، به کمک های هموطنان نوعدوست و داوطلبان خانه هلال روستای رحمت آباد و آموزش و پرورش شهرستان خرم دره اشاره کرد و ادامه داد: برنج، بخاری برقی، پتو و پودر لباسشویی به ارزش 210 میلیون ریال و بیش از 249 میلیون ریال نیز کمک های نقدی در این خانه های هلال جمع آوری شد. وی از کمک های خیرین و نیکوکاران خانه هلال روستای قمچقای شهرستان ایجرود خبرداد و یادآوری کرد: 117 عدد بخاری برقی، 2 عدد کرسی برقی، پتو و البسه نیز به ارزش 427 میلیون ریال جمع آوری شده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: کمک های بشردوستانه ی خیرین نیک اندیش و نیکوکاران در سطح استان به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی ارسال شد.

موسوی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز 865 دستگاه چادر امدادی توسط هلال احمر استان زنجان، با همکاری بنیاد مسکن و داوطلبان خیر، در 2 نوبت به هموطنان آسیب دیده از زلزله در شهرستان خوی ارسال شده بود. گفتنی است، ساعت ۲۱:۴۴ هشتم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060925

مهمترین اخبار ایران و جهان: