نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 22:32

دشمن خط تحریف راه شهدا را در پیش گرفته است

انگوت- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دشمن در سال‌های اخیر با ترفندهای مختلف خط تحریف راه شهدا را در پیش گرفته تا به نظام اسلامی ما ضربه بزند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه شنبه در یادواره شهدای چای گرمی انگوت اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از روش‌های مختلف در ۴۴ سال اخیر استفاده کردند تا به نوعی به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ضربه زده و ملت را نسبت به مبانی دینی و ارزشی بدبین کنند.

وی تصریح کرد: این خط تحریف و بی‌اعتبار کردن مبانی ارزشی و راه شهدا در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگر مورد پیگیری و توجه قرار گرفته اما برگزاری یادواره‌های شهدا و انتقال مبانی ارزشی در این زمینه از طریق مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند به زنده نگه داشتن یاد و نام و راه نورانی شهدا کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شهدا از قدرت روحی متعالی برخوردار بودند که هیچ دلبستگی به مسائل مادی و دنیوی نداشتند، گفت: باید فضا و فرصت بی‌اعتمادسازی دشمن و حرکت در مسیر تحریف راه و آرمان شهدا را از دست آنها بگیریم و در نقطه مقابل تمامی سرمایه‌های بر جای مانده از شهدا و ایثارگران را به بهترین شکل و قالب به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

آیت‌الله عاملی افتخار این منطقه را شهید نوجوان مرحمت بالازاده اعلام کرد و افزود: این شهید نوجوان با قدرت روحی و معنوی ارزشمند در جبهه جهاد و شهادت حاضر شد و به رغم سن کم توانست بالاترین معرفت و مبانی دینی را از خود به نمایش بگذارد.

وی به محرومیت شهرستان انگوت اشاره کرد و ادامه داد: بعد از شهرستان شدن این خطه استان، مسئولان باید پیگیری‌های لازم را برای حل مشکلات و دغدغه‌های آن انجام دهند تا زمینه برای توسعه همه‌جانبه و ارزشمند منطقه فراهم آید.

آیت‌الله عاملی از مدیران و مسئولان استانی خواست تا با سفر مکرر به شهرستان‌ها، مناطق محروم و مرزی در جریان مشکلات مردم قرار گرفته و در پیگیری و حل این مشکلات گام‌های اساسی و جدی را بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به حضور گرم و پشتیبانی‌های مردمی نیاز داریم تا انقلاب اسلامی را از این هجمه‌های سنگین به سلامت عبور داده و زمینه و بستر رضایتمندی بیشتر را مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه اردبیل در سفر به شهرستان انگوت علاوه بر حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به آنها، در منزل یکی از شهدای این شهرستان حاضر شد و از مادر شهید دلجویی کرد.

در این سفر امام جمعه شهرستان انگوت نیز مشکلات و دغدغه‌های مردم به ویژه ضرورت بهره‌برداری کامل از سد عمارت و تازه‌کند، آبرسانی به روستاها و حل مشکلات ساکنان مناطق محروم و مرزی را یادآور شده و ضرورت کمک مسئولان و دولتمردان را خواستار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1087269

مهمترین اخبار ایران و جهان: