نیوز سیتی!
05 اسفند 1401 - 11:58

نماینده رئیس جمهور به مناطق زلزله زده خوی سفر کرد

ارومیه - رئیس دفتر رییس جمهور به نمایندگی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده به شهرستان خوی سفر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین اسماعیلی به نمایندگی از طرف رئیس جمهور از مناطق زلزله‌زده خوی سفر کرده است و قرار است مسائل و مشکلات مردم را بررسی کنند.

این سفر به صورت سر زده و در حاشیه سفر رئیس جمهور به ارومیه به جهت افتتاح پروژه عظیم آبرسانی از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه انجام شده است.

نماینده رئیس جمهور در این سفر ضمن بازدید از مناطق زلزله‌زده و گفتگو با مردم، از نزدیک در جریان روند بازسازی این مناطق قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی پس از بازدید و بررسی وضعیت، گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست انجام و مسائل و مشکلات مردم را به اطلاع رئیس جمهور می‌رسانند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.

بر اساس اعلام مسؤولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1053869

مهمترین اخبار ایران و جهان: