نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 07:30

خبرخوب| حماسه‌ای زنانه این‌بار به سبک خانم ورزشکار!/ بوی خوش تولید از واحدهای صنعتی راکد

خستگی یک سال کار و تلاش از جسم و جانتان بیرون رفت؟! بالاخره رسیدیم به صبح اولین روز کاری سال جدید. بسم‌الله بگویید و بلند شوید. شما همانی هستید که قرار است جهان را برای خودتان و دیگران به جای قشنگ‌تری تبدیل کنید.

گروه خبرخوب: خستگی یک سال کار و تلاش از جسم‌و جانتان بیرون رفت؟! بالاخره رسیدیم به صبح اولین روز کاری سال جدید! پس صبح‌تان بخیر! بسم‌الله بگویید و بلند شوید. شما همانی هستید که قرار است جهان را برای خودتان و دیگران به جای قشنگ‌تری تبدیل کنید. اخم و خستگی را از صورت‌تان بشویید و با یک لبخند، رنگ مهربانی به چهره‌تان بزنید. برنامه امسال‌تان را مرور کنید. فرصت‌ها را از دست ندهید و از همین امروز برای پیشرفت‌تان، آبادانی کشورتان و آسودگی آخرت‌تان تلاش کنید. مطمئن باشید امسال، سال قشنگی خواهد شد اگر شما در قشنگی ‌و بهتر شدنش نقش داشته باشید. می‌دانیم دل کندن از سفر، جمع‌های خانوادگی و لذت تعطیلات سخت است اما تعطیلات نوروزی فرصتی بود برای یک تجدیدقوای جانانه. پس پرانرژی روزتان را شروع کنید و بروید دنبال اهداف و خواسته‌هایتان.

یادتان نرود سال۱۴۰۲ سال (مهار تورم و رشد تولید) است و این زمانی محقق می‌شود که همه ما دست در دست هم برای رشد و پیشرفت کشورمان تلاش کنیم. پس یاعلی! دست به دست هم بدهیم و صبح اولین روز کاری را کنار هم با قوت شروع کنیم تا اتفاقات خوبی را در تقویم 1401به یادگار بگذاریم. بله از همین امروز. قبل از هر چیز چندجرعه خبرخوب نوش‌جان شما که خالق خبرهای خوبید. 

سیزده‌بدر به سبک خاص شیرازی ها

دیروز که مردم عزیز شیراز سیزده‌بدر را به عنوان حسن‌ختام تعطیلات در دل طبیعت جشن گرفتند و افطارشان را با عطر خوش بهارنارنج باز کردند، اتفاق قشنگی افتاد. سالیان است که مردم ایران طبق آداب و رسومی که از سیزده‌بدر به دست‌شان رسیده، سبزه به آب می‌سپارند که سال پر برکتی برایشان رقم بخورد. اما این‌بار مردم شیراز با اجرای طرح از سبزه تا کمپوست، روز طبیعت را متفاوت جشن گرفتند. در این طرح سبزه‌های نوروزی توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از رهاسازی آن در معابر، به کمپوست تبدیل شود و به نوع بهتری به طبیعت باز گردد. در نتیجه سبزه‌های جمع‌آوری شده به کودهای مرغوب برای گیاهان تبدیل خواهند شد. این طرح که به منظور حفاظت از محیط زیست انجام می‌شود برای بسیاری از مردم شیراز آشناست و ۱۱ سال است که به صورت متوالی درحال اجراست. لطفا مثل شیرازی ها مراقب طبیعت باشیم!

 

خبرخوش‌برای سربازی نرفته‌ها! 

بااجازه شما دومین خبرخوب‌مان را اختصاص دهیم به سربازی نرفته‌ها! البته به آنها که طعم شیرین پدری را چشیده‌اند یا قرار است بچشند. بانک مرکزی چند روز پیش  بخشنامه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری را مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بخشنامه‌ای که همین ابتدای سال کام آنها که هنوز به هردلیلی لباس‌خدمت به تن نکرده‌اند را شیرین کرد و چشم‌شان را روشن! طبق این بخشنامه، امسال به سربازی نرفته‌ها، علاوه بر وام ازدواج، وام فرزندآوری هم تعلق می‌گیرد تا زوجین جوان برای چشیدن لذت فرزند‌دار شدن کمتر دغدغه‌ی هزینه‌ها را داشته باشند و خودشان را از این میوه‌های بهشتی محروم نکنند. 

نوای خوش تولید از واحدهای صنعتی راکد! 

از پیشرفت کشور گفتیم از این که امسال قرار است دست به دست هم چه اتفاقات خوشی را رقم بزنیم. اما بشنوید از سال ۱۴۰۱ که در کنارهم با سربلندی پشت‌سر گذاشتیم وگامی رو به جلو برای پیشرقت کشورمان برداشتیم. این‌بار نوای خوش ما از استان گلستان است و از صنعت‌هایی که جان گرفتند. به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، ۴۱ واحد صنعتی که در گذشته راکد بودند و فعالیتی نداشتند به چرخه تولید بازگشتند و برای بیش از  ۳۷۰ نفر در این واحدهای صنعتی اشتغال‌زایی صورت گرفته است. البته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این نوید را هم به من و شما داده که در سال جدید نیز پیگیر احیای واحدهای صنعتی راکد خواهند بود حتی بیش از پیش! 

حماسه‌ای زنانه به سبک خانم ورزشکار!

عشرت کردستانی را می‌شناسید؟!پرچمدار کاروان ورزشی جمهوری اسلامی و کاپیتان سابق تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور. باید بگوییم این بانوی مدال‌آور کشورمان بار دیگر بازی زن، زندگی، آزادی را رسوا کرد و در حمایت از اقدام مردم و دولت  اندونزی در حمایت از مردم فلسطین مدال طلای بازی‌های آسیایی را تقویم مرد این کشور کرد تا بار دیگر به جهان ندا دهد برای زنان ایرانی آزادی به معنای برهنگی نیست! زنان ایرانی دغدغه آزادی جهانیان را از زیربار ظالم‌های واقعی مثل رژیم صهیونیستی  دارند. فیفا میزبانی مسابقات فوتبال نوجوانان را به اندونزی سپرده بود اما اندونزی اعلام کرد مانع ورود تیم رژیم صهیونیستی خواهد شد. به همین خاطر فیفا میزبانی مسابقات را از این کشور گرفت. عشرت کردستانی هم در حمایت از این اقدام شجاعانه مردم و دولت اندونزی با اهدای مدالش از آنها تقدیر کرد.

تکلیف نیمی از زندگی‌تان را مشخص کنید! 

همین لحظه‌به لحظه عمرمان ارزشی دارد که شاید درحال حاضر متوجه‌اش نباشیم. اما این لحظه‌ها زمانی ارزشمند و هدفمند می‌شوند که برنامه‌ریزی روزانه داشته باشیم. وقت‌مان را تلف نکنیم و عمرمان را به باد ندهیم و به قول امام صادق (ع) زیانکار نباشیم. از همین روزهای اول سال شروع کنیم و برای هر روزمان برنامه داشته باشیم. چرا که یکی از خصلت‌های مؤمنان همین برنامه ریزی است که در احادیث بسیار به آن اشاره و از اهمیتش گفته شده است. کار سختی نیست. یک کاغذ و قلم بردارید و یا از گوشی روزانه‌تان استفاده کنید و برنامه و کارهای امروزتان را به ترتیب اولویت بنویسید. حساب و کتاب کنید و برای وقت‌های خالی‌تان هم چند فعالیت مفید در نظر بگیرید. امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: برنامه ریزی نیمی از زندگی است پس دست به کار شوید و همین حالا تکلیف نیمی از زندگی‌تان را مشخص کنید!

خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124169

مهمترین اخبار ایران و جهان: