نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 23:01

افزایش تولید با کیفیت و عدم نیاز به محصولات وارداتی یکی از شاکله های مهم مهار تورم است

فرماندار شهرستان مراوه تپه گفت: یکی از شاکله های مهم مهار تورم تلاش برای افزایش تولیدات باکیفیت بوده تا نیاز ما نسبت به محصولات و تولیدی وارداتی از کشورهای دیگر برطرف شود.

لقمان قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در راستای تحقق شعار" مهار تورم، رشد تولید" توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: همه ساله در آغاز سال جدید رهبرمعظم انقلاب شعارهایی را متناسب با شرایط جامعه و کشور مطرح می کند که این شعار نبوده بلکه هدف گذاری و ریل گذاری کشور ایران اسلامی در راستای پیشرفت، توسعه و جهانی شدن است.

وی تصریح کرد: برای مهار تورم می بایست به حوزه تولید توجه ویژه داشت و اگر بتوانیم تولیدات خود را در حوزه های مختلف افزایش داده و کیفیت ان را ارتقاء دهیم علاوه بر اینکه کشور از بسیاری از محصولات وارداتی بی نیاز می شود، از سوی دیگر محصولات و تولیدات ما در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته و سبب ارز اوری، اشتغال پایدار و در نهایت مهار تورم خواهد شد.

فرماندار شهرستان مراوه تپه با اشاره به اینکه تولیدات در هر منطقه، استان و شهرستان باید نسبت به شرایط منطقه بومی سازی شود خاطرنشان کرد: محصولات و تولیدات هر استان، منطقه، شهرستان و حتی روستاها احصا شده و با توجه به شرایط هرمنطقه توسعه پیدا کند می تواند در افزایش تولید، اقتصاد منطقه و کشور، خودکفایی و اشتغال پایدار تاثیر بسزایی داشته و گام های مهمی در راستای شعار سال برداشته شود.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان مراوه تپه ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان مراوه تپه دامپروری و صنایع دستی از رونق بیشتری برخوردار بوده و شهرستان مراوه تپه ۳۵ درصد دام های میدان دام شهرستان گنبدکاووس را تامین می کند، تمرکز ما در این حوزه ها بیشتر است. از تشکیل دولت سیزدهم با نگاه ویژه رئیس جمهور و استاندار گلستان به مناطق محروم کشور توانستیم ظرفیت ها و پنانسیل های تولید شهرستان را احصا کرده و در راستای تقویت ان گام برداریم.

قربانی گفت: در همین راستا در سال گذشته تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ را در حوزه روستایی در بخش های صنایع دستی، دامپروری و محصولات کشاورزی افزایش دادیم تا بتوانیم تولید پویا و فعال داشته و تا حدودی تورم را کاهش دهیم.

وی بیان کرد: نظارت بر حوزه بازار و قیمت کالاها و محصولات و قطع کردن دست دلالان و سواستفاده کنندگان یکی از راههای کاهش و مهار تورم بوده و در همین راستا با مشارکت دستگاه های مختلف مانند صمت، جهاد کشاورزی، فرمانداری و غیره تلاش داریم تا نظارت خوبی را در بازار کالا و محصولات به ویژه اقلام کالاهای اساسی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان مراوه تپه با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی در راستای افزایش تولید با کیفیت و مهار تورم نقش موثری دارد ابراز کرد: وجود سرمایه گذاران واقعی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در افزایش تولید و اشتغال پایدار نقش مهمی داشته و با ایجاد این عوامل می توان تورم موجود را کاهش داد و یا مهار کرد. در حال حاضر با توجه به ظرفیت خوب دامپروری در شهرستان مراوه تپه، احداث میدان دام با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است و تلاش داریم تا با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان این پروژه را راه اندازی کرده و اشتغال پایدار را در منطقه بوجود اوریم.

وی افزود: در راستای حمایت از سرمایه گذاران و بخش های خصوصی می بایست بسته های تشویقی مانند مشوق های بیمه ای و مالیاتی در نظر گرفته شود تا سرمایه گذاران بتوانند در شرایط خاص اقتصادی کشور در کنار دولت در افزایش تولید و مهار تورم گام های محکمی بردارند‌.

قربانی یادآور شد: توجه به حوزه اقتصاد فرهنگی و استفاده از این ظرفیت نیز می تواند در مهار تورم تاثیرگذار باشد. به طور مثال برگزاری مراسم سالروز تولد مختومقلی فراغی به عنوان یک شاعر نامی و نماد وحدت با دعوت از مردم و مسئولان کشورهای همسایه برای حضور در چنین مراسماتی در اقتصاد فرهنگی و ارز اوری برای کشور و استان موثر خواهد بود. 

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1143925

مهمترین اخبار ایران و جهان: