نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 15:20

ورود گردشگران به استان گیلان به حدود ۹ میلیون نفر رسید

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ورود حدود ۹ میلیون گردشگر به این استان خبر داد و گفت: گیلان رتبه اول آمار مسافران در دور اول سفرهای نوروزی را به خود اختصاص داده است.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استقبال کم نظیر گردشگران و مسافران نوروزی از گیلان، اظهار کرد: تنوع اقلیمی، تلفیق جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و همچنین وجود چشم اندازهای گردشگری سبب شده تا گیلان مورد استقبال ویژه نوروزگردان قرار گیرد.

وی از ورود حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو به گیلان خبر داد و افزود: بر اساس داده‌های آماری این تعداد خودروها از تاریخ ۱۶ اسفند تاکنون وارد گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از خروج یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو از این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد خودروها از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون از محورهای گیلان خارج شدند.

جهانی از ورود حدود ۹ میلیون گردشگر به گیلان خبر داد و بیان کرد: این تعداد مسافران و گردشگران از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی داشته است.

وی از اقامت ۷ میلیون و ۷۴۵ هزار نفر - شب در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد مسافرین و گردشگران در مراکز اقامتی ثابت و موقت اقامت داشتند که در این بخش شاهد رشد بیش از ۱۲۱ درصدی بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از اقامت ۲۶۱ گردشگران خارجی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگران خارجی دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره بوده که در این بخش شاهد رشد ۷۸ درصدی بودیم.

جهانی با اشاره به استقبال خوب نوروزگردان از گیلان، بیان کرد: گیلان رتبه اول آمار مسافران در دور اول سفرهای نوروزی را به خود اختصاص داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112369

مهمترین اخبار ایران و جهان: