نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 22:43

کاخ سفید: مذاکره جدی با پوتین درباره اوکراین وجود ندارد

کاخ سفید اعلام کرد: مذاکره جدی با پوتین برای پایان جنگ اوکراین در جریان نیست و کسی حق ندارد به آمریکا دیکته کند چه نوع کمک امنیتی در اختیار اوکراین قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کاخ سفید درباره تازه‌ترین تحولات اوکراین اعلام کرد: در حال حاضر هیچ مذاکره جدی با پوتین برای پایان دادن به جنگ در اوکراین وجود ندارد.

بر اساس این گزارش و بنا به اعلام کاخ سفید، سلاح‌هایی که آمریکا برای اوکراین می‌فرستد، خیلی سریع به این کشور می‌رسد.

کاخ سفید در ادامه مدعی شد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل مشکلاتی که در استخدام روس‌ها برای جنگ وجود دارد، به یک شرکت نظامی خصوصی روسی روی آورده است. این شرکت نظامی روسیه متحمل خسارات جانی سنگینی شد و هفته گذشته حدود هزار جنگنده خود را از دست داد. ما اقدامات تنبیهی جدیدی را علیه شرکت امنیتی «واگنر» و شبکه‌های تأمین آن در سراسر جهان انجام خواهیم داد.

در ادامه مواضع کاخ سفید مده است: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کرملین در قبال جنایات اوکراین پس از جنگ از طریق روند قانونی پاسخگو خواهد بود. هیچکس حق ندارد به ایالات متحده دیکته کند که چه نوع کمک امنیتی به اوکراین ارائه می‌کند. با توجه به فصل زمستان و تغییر تاکتیک نظامی پوتین، اکنون بر تأمین تجهیزات دفاع هوایی اوکراین متمرکز شده‌ایم.

کاخ سفید با اشاره به سفر رئیس جمهور اوکراین به آمریکا اعلام کرد که بایدن و زلنسکی درباره ایده صلح عادلانه به عنوان یک اصل برای پایان دادن به جنگ رایزنی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927270

مهمترین اخبار ایران و جهان: