نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 21:06

تریبون‌های نماز جمعه کانون بیان مشکلات جامعه و حل آن‌ها شود

گرمسار- دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان بابیان اینکه نماز جمعه باید صدای مردم باشد، گفت: تریبون‌های نماز جمعه کانون بیان مشکلات جامعه و حل آن‌ها شود.

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن فاطمی نیا عصر یکشنبه در جلسه منطقه‌ای ائمه جمعه غرب استان به میزبانی دفتر امام جمعه گرمسار ضمن بیان اینکه تریبون نماز جمعه می‌بایست فرصت ارزشمند برای انتقال سخن مردم و مشکلات شهر و جامعه به مسئولان مربوطه باشد، ابراز داشت: گاهاً دیده شده که طرح موضوعی در تریبون نماز جمعه و گوشزد کردن آن به مدیران دستگاه‌های اجرایی به حل مشکل طی همان هفته نیز منتهی می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه تریبون‌های نماز جمعه می‌تواند مشکلات جامعه را به درستی انتقال دهد، افزود: با توجه به نقش و اهمیت برگزاری نماز جمعه می‌توان از این ظرفیت در راستای اطلاع رسانی مسائل مردم بهره برد.

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان سمنان با بیان اینکه نماز جمعه به نحوی برخورد کند که ارتباط نسل جوان با این تریبون‌ها حفظ شود، ابراز داشت: مسائل و مشکلات جوانان از طریق تشکیل اتاق‌های فکر فرهنگی و اجتماعی در حاشیه برگزاری نماز جمعه می‌تواند مطرح شود.

فاطمی نیا با بیان اینکه تریبون‌های نماز جمعه می‌تواند محل بیان مشکلات جامعه و جوانان نیز باشد، تصریح کرد: باید این مراکز ضمن کمک به رفع شبهات نسل جوان و نوجوان نیازهای امروز این نسل را نیز تأمین کند و این یکی از ضروریات مقابله با جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود.

وی افزود: تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری میزهای خدمت با همکاری دستگاه‌های متولی و اجرایی در نماز جمعه از مواردی که در راستای موارد فوق می‌تواند اثرگذار باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905070

مهمترین اخبار ایران و جهان: