نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 12:56

رضاوند: به خاطر رونالدو دوست ندارم آرژانتین قهرمان شود!/ جای یک نفر در دربی خالی است

هافبک تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد جای یکی از بازیکنان این تیم در دیدار پیش رو مقابل پرسپولیس خالی است.

آرش رضاوند هافبک تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره بازی‌های جام جهانی قطر، دربی 99 تهران که روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، شرایط استقلال و ... صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: فینال جام جهانی فردا برگزار می‌شود، دوست داری آرژانتین قهرمان شود یا فرانسه؟

چون طرفدار کریستیانو رونالدو هستم دوست دارم فرانسه قهرمان شود. طرفدار فرانسه نیستم، ولی به خاطر رونالدو دوست ندارم آرژانتین با لیونل مسی قهرمان شود! من طرفدار برزیل هستم که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی حذف شد.

* تسنیم: وقتی اشک‌های رونالدو پس از حذف پرتغال را دیدی، چه حسی داشتی؟

واقعاً ناراحت‌کننده بود. اگر اشتباه نکرده باشم او سال گذشته 24 گل برای منچستریونایتد زد، ولی امسال اتفاقاتی افتاد که فکرش را نمی‌کردیم، آنهم برای بازیکنی که جزو بزرگان فوتبال است. شرایط طوری پیش رفت که از رونالدو هم انتقاد کردند، اما او 37 سال سن دارد و یکسری اُفت و خیزها در این سن و سال طبیعی است. وقتی پرتغال حذف شد و رونالدو اشک می‌ریخت، خیلی ناراحت شدم.

* تسنیم: این جام جهانی برای تو چه نکته‌ خاصی داشت؟

این دوره خیلی جذاب بود، چون بازی‌ها پرگل بودند. نقطه عطف جام جهانی مراکش بود که مثل تیم ملی خودمان بازی می‌کرد، ولی یکی دو سطح بالاتر بود. ما در جام جهانی چهار سال پیش مراکش را بردیم و امروز می‌بینیم چقدر پیشرفت کردند. مراکشی‌ها می‌توانستند یقه فرانسه را هم بگیرند و به فینال صعود کنند، ولی بدشانسی آوردند.

* تسنیم: از اینکه در جام جهانی بازی نکردی، حسرت نخوردی؟

هر بازیکنی دوست دارد در این جام بازی کند، ولی قسمت من نبود.

* تسنیم: درباره عملکرد تیم ملی چه نظری داری؟

ایران هم مثل مراکش می‌توانست نتیجه بگیرد، چون لژیونرهای خوبی داشتیم. نداشتن برنامه‌ریزی خوب، ما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد، وگرنه در گروهی قرار داشتیم که می‌توانستیم برای اولین بار صعود کنیم.

فوتبال , تیم فوتبال استقلال , دربی پایتخت , جام جهانی فوتبال ,

* تسنیم: نزدیک دربی هستیم، شرایط استقلال چطور است؟

وضعیت‌مان بد نیست. نزدیک به 50 روز است که از مسابقات دور هستیم و این شرایط می‌تواند ما و حریف را اذیت کند. شرایط برای دو تیم در این زمینه یکسان است.

* تسنیم: ولی سطح توقع مردم به خاطر جام جهانی بالا رفته است...

فوتبال ایران قابل مقایسه با جام جهانی نیست. تیم‌هایی که مقابل استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند، خیلی سخت فوتبال بازی کرده یا به اصطلاح فضا نمی‌دهند. هیچ چیزی از فوتبال ایران با جهان قابل قیاس نیست. ما در ایران تنها دو استادیوم خوب داریم و به لحاظ شرایط سخت‌افزاری وضعیت خوبی نداریم. بنابراین، توقعات باید معقول باشد. سیستم کمک داور ویدئویی چهار سال پیش در جام جهانی اجرا شد، اما هنوز نتوانستیم آن را وارد کشور کنیم. حالا حالا نمی‌توانیم خودمان را با تورنمنت‌های بزرگ مقایسه کنیم. سعی می‌کنیم با همه مشکلات و مسائلی که وجود دارد در دربی خوب بازی کنیم تا بازی جذابی شود.

* تسنیم: با توجه به جایگاه دو تیم در جدول، استقلال بیشتر از پرسپولیس نیاز به پیروزی دارد.

بحث نیاز نیست، چون فاصله زیادی با پرسپولیس نداریم و اختلاف‌مان تنها دو امتیاز است. فراموش نکنیم 18 بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است. پیش از تعطیلات لیگ آماده بودیم و الان هم شرایط بدی نداریم، اما دور بودن از مسابقات سخت است. همه تلاش اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال پیروزی در دربی است.

* تسنیم: در چند دربی حضور داشتی؟

دو سال اول حضورم در استقلال در شش دربی حضور داشتم و در نیم‌فصل دوم سال گذشته نیز در دربی بازی کردم. در مجموع فکر کنم در هفت دربی حضور داشتم.

* تسنیم: این سؤال کلیشه‌ای همیشه پرسیده می‌شود که دربی چه تفاوتی با بازی‌های دیگر دارد؟

دربی کلاً داستان جدایی نسبت به همه بازی‌ها دارد. دو تیم با فشار زیاد هواداران‌شان وارد بازی می‌شوند و آنها دوست ندارند تیم محبوب‌شان بازنده باشد. این مسائل فشارها را دو برابر و داستان دربی را با بقیه بازی‌ها متفاوت می‌کند. دربی جذاب‌ترین بازی‌ لیگ است و هر بازیکنی دوست دارد بازی کند، چون آن بازی سال‌ها در یادها می‌ماند.

فوتبال , تیم فوتبال استقلال , دربی پایتخت , جام جهانی فوتبال ,

* تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال از حضور تماشاگران در دربی خبر داده است. چقدر از این موضوع استقبال می‌کنید؟

نکته مهمی است که تماشاگران حضور داشته باشند. دربی بدون تماشاگر با بازی معمولی هیچ فرقی ندارد. بودن هواداران بازی را جذاب‌تر می‌کند. در همه جای دنیا فوتبال با حضور تماشاگر برگزار می‌شود و تنها لیگ ایران است که یکی دو بازی را با حضور تماشاگر برگزار می‌کنند و 10 بازی دیگر بدون تماشاگر.

* تسنیم: فکر می‌کنی جای چه کسی در دربی خالی است؟

جای خیلی‌ها خالی است، اما به نظر خودم جای فرشید اسماعیلی خالی است. او در دربی‌ها خوب بازی می‌کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 915470

مهمترین اخبار ایران و جهان: